Går kylfläkten?
Den ska gå med enbart tandningen på. Givaren sitter på vänster sida på kylaren, du ser den lätt och är enkel att byta.
Du verkade ju ha koll på det här.. Du har inga siffror på när den ska "sluta" för det är det jag antar att den gör. Alltså släpper igenom ström vid en viss temeperatur?! Tänkte man kunde plocka den den och koka och mäta upp för att utesluta annat..
Nä inte så där. Märkte att min blev Goes blev varm och fläkten startade inte när jag körde i skogen så jag slet bara kablarna från givaren och satte ihop dom 2 så gick fläkten igen. Då är alltså givaren trasig. Bytte den och problemet var löst
Det förutsätter att jag måste köra hjuligen ordentligt varm innan jag kan testa och jag känner lite att jag vill lösa problemet innan jag ger mig ut och kör igen..Ska börja riva framåt kvällen och se vad felet kan vara.
Du behöver inte riva något. Ta bara bort kablarna från givaren och sätt ihop dom sen slå på tändningen och då ska fläkten gå.
Känner mig lite korkad just nu, det har du ju helt rätt i
Jag kopplade ihop de två kablarna och hör att det är ett relä som drar under sadeln, men ingen fläkt som startar.. Hoppas verkligen att det är kabelbrott någonstans på vägen eller något kontaktstycke som det är skit i. Är inte jättesugen på att byta kylarfläkt.. om man köper en original så kostar dom blygsamma 1 039 kr Känns som att man moddar dit någon eftermarknadsfläkt isåfall.. Särskillt när biltema tar 399:- för en 10" fläkt.