Eftersom du redan vill ha en "sportigare" mer lekmodell och drar lite små "jämförelser" med renegade, så skulle jag säga åk och byt till något annat. Då jag förmodar pengar inte är ett problem så skulle jag inte tveka.Om du byter allt och lite till på en cf 500 så kommer du aldrig i närheten av en renegade exempelvis.Att lägga kanske 20tusen på så kallat trim/tillbehör till en cf och ändå inte uppnå det man kanske förväntar sig och vill ha blir bara dyrt.Lägg på de 20tusen direkt och köp något bättre begagnat som redan har det mesta.Är man ute efter en lekmaskin med klös i så är inte cf rätt val, men den funkar bra till mycket annat och allt handlar väll om vad man ska använda den till.Det är min åsikt Lycka till
Jo givetvis har du rätt men jag vill inte dyka på en 800 utan så mycket körvana och stämmer det att det är bättre klös i denna så tar jag den och kör med i ett par år innan jag byter till större
Man ska nog kolla en del till användningsområdet också, visst, på grusvägar så är inte en cf 500 så kul men i skogen där det inte går så fort har jag precis lika kul som mina polare med vassare maskiner, och som ett exempel så gled jag över ett sketet litet dike hur lätt som helst men när polaren kom med sin Ac 1000 och körde ner fronten i diket så blev det stopp, det bara spann när han skulle försöka komma upp för kanten, då var han jätte nöjd att han hade 80 hk (eller vad de nu är)
Du har helt rätt! I skogen har man ingen som helst nytta av effekten. (om man inte ska dra tungt)
Å tungt blir det ju direkt när det är lite lera...
Nä, den får inte motorstopp.Me ndne har ej heller effekt nog att få däckens mönster att självrensa, vilket ju är liksom hela principen.Att ha fullt igenkleggade däck som snurrar sakta i lera driver INGET.Så visst krävs effekt i lera!!!Kör man med originaldäck eller andra hylandliknande enheter spelar det dock mindre roll eftersom de inte driver i lera ändå.