Jag har haft Biltemas gel batteri en längre tid (troligen minst ett år)och har bara bra erfarenhet. Kör även med två 55w extraljus utan problem. Men har inget art.nr. men som Oskar P skrev mät batteriet så hittar du säkert ett som passar.
Svarar startmotorn direkt när du trycker på startknappen? Ibland när jag ska starta hjulingen så händer det inget när jag trycker på knappen, så jag blir tvungen att hålla den inne en stund för att startmotorn ska börja snurra. Verkar som att startmotorn tar MYCKET ström. Har du upplevt det innan eller efter bytet av batteriet?Mvh Jimmy
Håller helt med att det är omöjligt att dra igång med snöre, min CF är likadan. Tvärstopp och inte en chans att leta fram kompläget och sen dra utav hel-e som man brukar på en stor motor.Dekompressionsventilen ska ju öppna när man drar startsnöret, är det samma funktion när startmotorn går?Kan det vara så att problemet inte är batteri - startmotor utan dekompventilen? Om startmotorn går tungt pga att ventilen inte öppnar, så drar den ju också mycket ström .
Jag har bytt startmotor i min CF, köpte den som är till X7an å det vart stor skillnad.