...kommentaren man väntat på! Man behöver ju inte skapa ett problem innan man står där själv. Jag är bara nyfiken (och j*vligt trött på ryktesspridning, därför vill jag gå till botten med detta) Söndra&Härska!
Ja men dessa uppgifter har väl sbp tillgång till med? Ska jag begära ut ett papper från trpst och ge det till sbp? Skitkonstigt
Typ Olle bondläpp ifrån Svarttorp då eller ?
sbp har väl bara tillgång till det som står i datorn. På coc-dokumentet står allt och det är det papperet som gör att man kan regga in den som mc.Och jag svarade på det som schlucas skrev = eftersom inga orginalpapper på exakt hur maskinen får gå, går det inte att godkänna den igen i besiktning.Strypningarna är lite sådär man bygger en maskin och får den godkänd (coc-dokumentet) sen kan man sälja hur många som hellst utan att strypa dom eller bygga om dom.Dom sätter en plåt så man inte får fullgas och svetsar igen avgsröret.Borille brukar för det mesta komma utan strypningar.
kanske kan va bra och veta vad som kan hända också, INNAN man står där själv, tycker jag iafl...
Hur var denna maskin "trimmad" ? och hur blev han haffad? Vad sas på platsen?
Man kan ta kontakt med transportstyrelsen och säga att man vill ha coc-dokumentet till maskinen och då får man det hemskickat och där står allt man behöver veta om maskinen.När en handlare får hem en ny Dreselmaskin så får han ett coc-dokument som ska skickas in till transportstyrelsen när den reggas i sverige för första gången.Har en kompis som köpte en ny Dresel Kawa -08 och klantarna skrev -06 i papperen och det gick inte att ändra sa dom men han fick hem coc-dokumentet och tog en kopia och skickade in den och då ändrade dom den till en -08.