Hej, Vissa däckfirmor är helt utan kompetens när det gäller Quad däck, Däcken är mycket känsligare för höga tryck speciellt när dessa skall pumpas för att " SET the bead" vet ej namnet på svenska, allså pumpa ut däcket över kanten på fälgen.Vissa firmor blåster på med luft med samma tryck som på ett bil däck och då kan man "Spränga" korden i däcket och då är formen förstörd. Det står klart och tydligt på däcket vilket max tryck man får använda. Hoppas inte detta hänt för då kan du lika gärna slänga däcken.Mvh
Rent spontant inte mer än 0,4 med 0,8 i crossdäck borde dom se ut som ballonger men jag har ingen erfarenhet av Kenda däck, varför har du crossdäck om du kör 95% asfalt ? På sidan av däcken finns rekomendationer på däckstryck du kan börja att utgå från det. Brukar vara 0.3-0,45 på de flesta om jag inte minns fel. Mvh
0,4-0,5 på crossdäck eller gat? Jag kör ungefär 0,8 om jag minns i mina också, gatdäck då.
Super att det börjar ordna sig, prova dej fram du kan testa att sänka ytterligare, tycker 0,8 låter lite mycket men men du känner bäst själv lycka till. Mvh