ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 60 [61] 62 ... 89   Gå ned

Författare Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc  (läst 217205 gånger)

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #720 skrivet: 24 november 2013 kl. 21:46:11 »
Nä. Det är väl sant. Men jag fick lite tryck, trots ett hål på 3.5 mm. Så det borde definitivt fungera med ett hål på 1 mm som munstycket var innan det lossnade ;)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #721 skrivet: 25 november 2013 kl. 21:10:53 »
Då va ny turbo inhandlad (igen).
Oljeröret pluggat. Och operation 1,2 meter långt grenrör börjar inom det snaraste. Ska bli spännande att se hur jag ska få plats med det ;)

Har man inte jobb, så skaffar man sig :)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #722 skrivet: 25 november 2013 kl. 21:18:49 »
Imponerande att du ger dig på problemen så snabbt och rejält.  ()p

Har du nån koll på dina utlägg i tid och pengar?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad Krigar Kaj

  • Garanti
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8204
  • Total likes: 295
  • Kön: Man
  • En Can Am går inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
Krigar Kaj
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #723 skrivet: 25 november 2013 kl. 21:27:36 »
Att du bara orkar ()p

Jag hade eldat upp den för länge sedan.

+ i kanten till dig ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 Såld efter 5 underbara år  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 Såld Ilsk
Goes 520 Steel -11 Såld sämre än Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 Såld Skräp
Linhai 260 -03 Såld Grym
Bashan Badboy 200 -07 Såld Skit

Utloggad Suzuki_Master

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 254
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • självfallet ATV (Y)
    • Visa profil
Suzuki_Master
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #724 skrivet: 25 november 2013 kl. 21:33:12 »
Måste bara fråga. Varför lägger du inte ner all denna tid/kreativt/kostnad på en märkesmaskin. Du skulle nog kunna bygga något unikt!  ^-^
Anmäl till moderator   Loggat
Suzuki kingquad 700cc -07 med 27-12-12 mudzilla bak och 27-12-10 vampire interco fram fram. hyosung wow 90cc
suzuki Lt 80cc : såld

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #725 skrivet: 25 november 2013 kl. 21:34:22 »
Hehe. Denna tråden vittnar väl om att jag aldrig ger upp ;)
Har ingen aning vad jag har lagt. Å det vill jag inte veta heller  ':)
Men efter denna tråden startades, så känner jag ett visst ansvar att få den till att gå riktigt, och väldigt bra. För det vet jag att den har potentialen att göra. Problemet hittills är väl bara att den gjort det i så korta perioder åt gången ;)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #726 skrivet: 25 november 2013 kl. 21:41:53 »
Citat från: Suzuki_Master skrivet 25 november 2013 kl. 21:33:12
Måste bara fråga. Varför lägger du inte ner all denna tid/kreativt/kostnad på en märkesmaskin. Du skulle nog kunna bygga något unikt!  ^-^

För att jag 1, redan har en CF 500.
2 Jag vill göra något som ingen annan gjort tidigare.
3 En tex CanAm har redan tillräckligt med effekt och behöver inte trimmas.
4 En dyrare maskin skulle jag inte vilja/ha råd att bygga om så mycket som jag har gjort med denna maskinen.
5 Jag älskar utmaningen.
6 Vad skulle jag då göra med all min fritid? ;)

Men man skall aldrig säga aldrig ;)

Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #727 skrivet: 25 november 2013 kl. 23:59:18 »
tycker du gör ett fantastiskt utvecklingsarbete här! även om man blir lite fundersam när du skriver om att slipa om kamaxeln och montera mässingrör i vevhuset...
i min värld kan inte en kamaxel slipas om i ett garage, och ett mässingrör fritt i motorn kommer förr eller senare drabbas av materialutmattning och gå av. men det är hur jag tänker, jag gillar nämligen att modifiera och  ändra, men jag vill bara göra det en gång, för jag är också lite lat, men det är jag det, du lär dig om inte annat väldigt mycket av detta, och så håller jag med om att det är mer utmaning att göra detta på en kines, en märkesmaskin hade ju pallat effekten ändå, så allt du gör för att få den att palla för effekten är ju precis vad inget-görerna på märkesfabrikerna får fetinglön för att göra, du gör det dock på din fritid, och utan slips, timlånga "mingel" på arbetstid och dyra tjänstebilar :)  ()p :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #728 skrivet: 26 november 2013 kl. 04:55:28 »
Hahaha. Det går att slipa om kammen om man är noggrann och försiktig. Inte efter en massa öl ;)
Ang. Mässings röret, så hade jag ingen aning om att det skulle/kunde gå av. Men nu har jag lärt mig det också :)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #729 skrivet: 26 november 2013 kl. 18:09:26 »
Citat från: Rickard J skrivet 26 november 2013 kl. 04:55:28
Hahaha. Det går att slipa om kammen om man är noggrann och försiktig. Inte efter en massa öl ;)
Ang. Mässings röret, så hade jag ingen aning om att det skulle/kunde gå av. Men nu har jag lärt mig det också :)
jo, att det går vet jag, men vad får man för precision om man gör det på frihand, och ytan blir väl rätt ojämn? risk att det skär, men jag vill inte alls vara negativ, provar man inte så får man inget veta! jag har också gjort sånt jag inte trodde på från början vilket visade sig hålla bättre än väntat, dock inte lika bra som om det vore "riktigt" men ibland duger det ändå.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #730 skrivet: 26 november 2013 kl. 19:01:50 »
Nä. Nu blev jag sur, och vill inte prata mer med dig... ;)
Saken är att jag gjort det tidigare med lyckat resultat. Ytan är inte spegelblank efter en maskinell slipning heller. Jag körde med 240 papper det sista för finishen. Fungerade utmärkt. Men man e inte så finkänslig efter några öl, tydligen ;)
Blev lite för mycket taget.
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

Utloggad Rickard J

  • Jag har inte gjort sönder den, bara modifierat den utanför toleransområdet...
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1087
  • Total likes: 52
  • Kön: Man
  • En motor utan turbo, suger...
    • Visa profil
Rickard J
SV: Uppgradera från 500 till 600 cc
« Svar #731 skrivet: 28 november 2013 kl. 09:57:34 »
Japp. Då var man inne på Turbo nummer 3. Får se hur länge den håller ;)


* 1.jpg (69.88 kB, 1000x749 - visat 48 gånger.)

* 2.jpg (75.77 kB, 1000x750 - visat 39 gånger.)

* 3.jpg (78.69 kB, 1000x749 - visat 41 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
CF 500 BE - 11 TURBO INTERCOOLER
600 cc cylinder, Smidd kolv
Olje kyl (Vatten/olja)
Höjt oljetryck
Kopplingslös
Bussning i vevstaken
2" avgassystem
Programmerbar tändning och insprutning från Civinco
Intercooler
Portad topp
Moddad sekundär variator
Heltäckande hasplåt
Höjd 8 cm bak
Breddad 3 cm bak
Höjd 4 cm fram

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 60 [61] 62 ... 89   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Uppgradera från 500 till 600 cc
 


Online just nu.

626 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 670. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info