Tjena.Jag undrar om nån har några bra tips på omvandlare från cigguttaget på ATV´n. Jag skulle t ex. vilja kunna koppla in en eldriven motorsåg, eller nåt annat som kräver 220V.Nån som har erfarenhet eller länkar?Vore grymt ballt Tack på förhand.
Sorry! Men en omvandlare från 12 till 220 ger inte alls särskilt många watt. Du kan ungefär koppla in en sladdlampa eller mobilladdare, typ..
Ja det går men Max ca 240watt på 10A säkring.
Nej. 12V x 10A = 120WOch det är utan att räkna med förlust i omvandlaren, förmodligen försvinner nått i stil med 10% där. Kvar blir rimligtvis runt 100 användbara watt, och jag har svårt att tänka mig särskilt många 230V-drivna grejer som klarar sig på det lilla och som jag skulle känna ett behov av att kunna använda under en åktur med en ATV. Även om man kopplar in omformaren direkt på batteriet har man problemet att varken batteri eller generator klarar att leverera någon särskilt hög ström, ett par-trehundra watt kanske vore möjligt att ta ut kortare perioder utan att belasta grejerna så hårt att dom kan fara illa. Ser inte riktigt nått användningsområde ens med så "mycket" effekt.