Jag funderade oxå på att jorda tändkabeln, men jag kom fram till att det är lite problem med det då smc 250/300 har två cyl och om man bryter en så går ju ändå den andra. Fanns även en kabel i tänningen som dödar motorn men låter lyset vara på. Kolla kopplingsschemat.
Annars kanske man kan koppla ihop de två jordkablarna och dra dem via killswitch'en.
Citat från: "STENE"Annars kanske man kan koppla ihop de två jordkablarna och dra dem via killswitch'en.Men blir det inte fel då, jag tänkte elektricitet tar ju alltid den enklaste vägen, såatt man kan förlora gnistan på det stiftet som ska tända och det blir gnista på fel stift?
Citat från: "K_F_D"Citat från: "STENE"Annars kanske man kan koppla ihop de två jordkablarna och dra dem via killswitch'en.Men blir det inte fel då, jag tänkte elektricitet tar ju alltid den enklaste vägen, såatt man kan förlora gnistan på det stiftet som ska tända och det blir gnista på fel stift?Det är helt rätt att den alltid tar den enklaste vägen. Men eftersom båda sidorna går till jord så skall det inte spela någon roll om de går på samma jord kabel då de ändå är sammanbunda via jord i chassiet. dum fråga; men är du säker på att du har dubbla spolar? på min gammla honda (har för mig att SMC har en licens byggd honda motor) så hade jag 2 spolar till 4 cylindrar.
G, som går från ign coil l/r är en stomanslutning (jord). Borde gå att använda det sättet. Har för mig att man gör en sån brytning på en del åkgräsklippare.