Nu så sitter det helsystem på min maskin å jag har väl kört en 5-7 mil på träffen i helgen med det, kan bara säga vilken skillnad det blev. Mycket bättre gasrespons å bättre drag över hela registret. Tendenser med att den vill dö av när man gasar till är borta, men utan DB-killer så är nästan hörselproppar under hjälmen ett måste körde väl halva träffen utan sen monterade ja in den. Som sagt jag är helnöjd med det å bättre blir det väl till veckan då även luftfiltret kommer
X8.an går väldigt fett orginal, att få ut ett par hk extra gör att det "leanar" ut blandningen lite och maskinen går bättre. X8.an är väldigt strypt orginal i både insug och utblås:) filter+avgas ger 12hk extra på hjulen.Det säger jag inte enbart för att få sälja utan bara som en allmän info,då vi dynokörde x8.an med std systemet så gick den så fett att det inte gick att mäta lambdavärderna, med effektsystemet så gick det i alla fall att mäta!:)Kör in maskinerna ordentligt innan ni börjar härja, är ju inte bara motorn som ska köras in diffar,variator etc
Om den går på så fet blandning borde det göra susen med ett öppnare luftfilter eller är jag helt ute och cyklar?
Det är också ett ruskigt litet hål i luftfilterboxen. Jag kunde inte låta bli att ta hålsågen i Dag och nog fan svarade den bättre på gasen och blöddret försvann på lågvarv. Håller på att meka till snorklar också så det blev ett 100mm hål.