du har inte funderat på xenonkonvertering av helljus? har en 75W sats i audin, behöver inte tänka på extraljus alls!
Var det xenon anpassat för canbus? Tex. Xenonkungen har ju välbeprövade kit
Japp, problemlösare monterad Nej det var ingen billig kinesvariant om någon fundrar på det, inhandlad på det lokala företaget Thörner Maskin
Redan provat!!! Fucking jävla canbus-systemet fick frispel och dödade styrdonet på bilen. Bytte tillbaka till halogenlamporna. Höger parkeringsljus lös alltid, gick inte att stänga av.....förrän man plockade ur lampan..... Vänster helljus fungerade inte Var bara att plocka bort alla xenongrejerna och beställa tid på verkstad och spela helt ovetande Tur man har garanti
Okej, tänkte bara om du missat något Men nej då är nog inte xenon ett alternativ igen förstår jag!Träffade en kille här på forumet igår som hade en 240w ledramp. Och ursäkta språket. Men HELVETE va den lös! De kostar mellan 2500-4000:- från kina/hong-kongFinns även enkelradiga har jag sett som är riktigt slimmade på ca 40-60w
är du förresten säker att det går att montera NÅGOT alls på den bilen utan att få frispel med tanke på känsligheten?vet att på en ny volvo funkar det inte att montera extraljus eller ens en baslåda utan att skiten får spel och börjar som en sån där jävla tamagochi...
Har åxå funderat på saken som du såg ovan kanske. Om det eventuellt går att lura systemet och ta styrström till relät från båda helljusen så det är samma strömåtgång på båda sidor
via kiseldioder isåfall så du inte får sammankoppling av båda sidornas kretsar.men en så liten diff som ett relä borde systemet klara, vad drar en reläspole, 1w? det borde ligga inom feltoleransen för glödlampor! det är förbrukningen från själva elsystemet som kan ställa till, nu drar ju inte led-rampen mycket så det går säkert, men sätter man 2st 100w extraljus, så kommer "storebror" i bilen se en okänd strömåtgång, och det är då hysteriatacken sätter igång...
07:20 i morse fick jag svar på min fråga från Lecab. Det ska inte vara nåt problem med att koppla x-ljus enligt den gamla hederliga sättet med ett extra relä. Tråkigt att det här inte är min ordinarie/närmaste verkstad. Tror jag kommer att åka några extra mil när jag ska in på service. Min närmaste Vw-verkstad suger hur mycket söm helst...