Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!  (läst 27670 gånger)

Utloggad Grönis

Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« skrivet: 23 augusti 2012 kl. 19:28:28 »
Jaha nu börjar det gå mot hösten, och vad händer då.... jo lysfasist som man e så får man leka med lysen  :DV :DV :DV

Den här monteringen är tänkt på min renegade.

4x55W xenon :knupple:


Utloggad Bamse-

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #1 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 19:35:46 »
vad är det för lysen?
Renegade 800xxc 2010 såld
Xtp Max 1000 -13 såld
Commander 800r -14 såld
Polaris scrambler 850 -13 såld
xt-p max 1000 -13 i bamse utförande.. Såld👍
polaris rzr 800s mcx turbo såld
outlander 1000xt -12 såld
can-am outlander 800r xmr -11 stulen!
can-am 800r ltd -09 såld!
CAN-AM 800+XT 07 såld!
bpr outlander 400 xt 06 SÅLD!
tidigare linhai 2x4

Utloggad Grönis

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #2 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 19:37:29 »
vad är det för lysen?

finns på swedol å kostar typ 250:-/st körde 3 på kawwan å 4st på Mr, gillar dom skarpt. Nu tänkte jag testa å xenonkoventera dom med 55W satser så får vi se hur det funkar :D

Utloggad Thyrén

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #3 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 19:44:38 »
Fasen vad snyggt!! :djump: Fattas bara att du byter ut blinkersen mot några mindre snyggare nu också ;)
Men vad har du gjort i sommar? Den ser ju fortfarande som ny ut!! :djump:
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad Grönis

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #4 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 19:49:19 »
varigt sjukskriven och haft lång semester :P skäms nästan så lite som jag har åkt, den står på 85 timmar än bara å hämta den i April  :hmmm:

Kommer byta blink blink sakerna åsså bara jag hittar några med BRA kvalité...allt jag har tittat på har varigt rena skräpet.

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #5 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 19:55:49 »
Grymt! Var har du gömt ballasterna?  Du har inga problem med att det stör ut systemet?  Jag monterade xenon i halvljuset men fick problem direkt.
Och när jag sökte verkar flera råkat ut för samma fenomen.

Har faktiskt beställt 4x 35w 5000k xenon för att testa igen. Så ska nog kila förbi swedol och köpa likadana lyktor :) 

" Ursäkta om jag skriver osammanhängande jag har klippt gräset och släckt törsten med öl "
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Grönis

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #6 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 20:01:40 »
dom är inte inkopplade än :P kommer gömma balasterna under "huven" man får sätta motstånd på + kabeln om man får problem, har för mej att det ska vara 5 omh, problemet är ju att dom tar mycket ström när man startar och det känner boxen av å tokmuppar.

Utloggad Thyrén

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #7 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 20:07:30 »

Har faktiskt beställt 4x 35w 5000k xenon för att testa igen. Så ska nog kila förbi swedol och köpa likadana lyktor :) 


Tror jag eventuellt har 3 st likadana (Grönis gamla ;) ) lysen över som du kanske kan få köpa annars men har ingen aning om var de är :dntknow: ;) Men jag kanske kan leta fram dom om du inte vill ha helt nya.
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #8 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 20:34:51 »
Tror jag eventuellt har 3 st likadana (Grönis gamla ;) ) lysen över som du kanske kan få köpa annars men har ingen aning om var de är :dntknow: ;) Men jag kanske kan leta fram dom om du inte vill ha helt nya.

Ne jag är inte så petig :)  Kika lite om du hittar dom så kan jag lugna mig att köpa nya :)

*Grönis- Hur tror du det är om man sätter mellanrelä? 
Tänker jag har ju dragit fram fast 12v till vinschen som inte går via systemet. Då kan man ju kanske bara ta en strömtjuv som driver relät dvs. typ 20 mA istället för 10A typ?
Sist lät jag org. lyset driva 2 st 55w xenon från xenonkungen (ej canbus).  Men det lustiga var att när jag gjorde som nån skrivit. "lindande in det i mat alu folie" så funkade mycket bättre men ändå inte 100% 
Fick ibland nåt i stil med communication error och den dog. Då fick jag kalla kårar och monterade vanliga halogen igen.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Inloggad Lowest

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #9 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 21:17:48 »
Dom med 650watts generatorn inte är lika känsliga med xenon.

Jag har 35w xenon i orginallamporna och det funkar perfekt men det sitter 2st små motstånd på den. Jag kan tända mina 4 samtidigt utan problem.

Kompisen kör med 4st 35w xenonextraljus på en -11 och det funkar perfekt.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #10 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 21:22:00 »
Dom med 650watts generatorn inte är lika känsliga med xenon.

Jag har 35w xenon i orginallamporna och det funkar perfekt men det sitter 2st små motstånd på den. Jag kan tända mina 4 samtidigt utan problem.

Kompisen kör med 4st 35w xenonextraljus på en -11 och det funkar perfekt.

Sry för jag bombarderar tråden med 100 frågor. Men hur vet jag vilken generator jag har?  Min är en 2009 vill minnas den ligger på 400w? 
Vet du vilken ohm och vilken effekt-tålighet dina motstånd ligger på?
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Inloggad Lowest

SV: Nu e det dgs å montera lite lysen igen!
« Svar #11 skrivet: 23 augusti 2012 kl. 21:26:48 »
Sry för jag bombarderar tråden med 100 frågor. Men hur vet jag vilken generator jag har?  Min är en 2009 vill minnas den ligger på 400w? 
Vet du vilken ohm och vilken effekt-tålighet dina motstånd ligger på?

Dom sitter i hjulhusen som dom är inte rena eller snygga för dom har setat där i 2 år så man ser inte vad det står på dom tyvärr.

650watts generatorn kom 2010 när det blev servo på dom.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

 


Online just nu.

180 gäster, 5 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Lowest, 4hjul, monster, Beangan, HåkanJ,
Flest online idag: 223. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme