Tråkigt när det strular....vet av egen erfarenhet att dresel dra sitt elsystem som ett par blinda hönor.....skitkontakter är det oxå inte direkt vattentäta...Kanske skulle sälja sukkan till klotsvenne här på forumet och ansluta till raptor klanen.... hoppas det löser sig med strulet jag har ju som sagt bara meckat med dresel till yamman.....
Fick häromdagen mina hjulingar och problemen startade direkt nästan, först gick inte LTR 450:in överhuvudtaget med Dreselstrypningarna vilket förvisso var väntat men efter regg plockades strypningarna och vid första provturen tvärstannar maskinen och är därefter stendöd!Efter ett antal blåsta säkringar och ett flertal fuckfingrar pekade åt Suzukiguden i himmelen så visade det sig vara en klämd kabel till höger blinkers som skapade problemen, lätt fixat!Sen rensades orginalburken men nummerplåtsfästet samt dito baklyse och blinkersinfästning fick sitta kvar under den första provturen över 50 meter, och självklart smälte verenda kabel upp av avgaserna med en ny kortslutning som följd...nu började stygghumöret visa sig på riktigt så allt klipptes bort och nya säkringar stoppades i igen!Nu skulle skiten få bekänna färg och fick så göra typ halva dagen tills starten helt enkelt gav upp igen, den slutade fungera tidigare också vid kortslutningarn då alla 3 st 10 amp säkringarna brann...men nu var den stendöd på riktigt och alla säkringar är hela!Den går att knuffa igång och allt utom signalhorn samt start fungerar men jag kan ej hitta något annat fel...vad göra???Nån som har några heta tips så är jag mer än tacksam!Så problem nummer 2.Köpte även en BruteForce 750, drar älg åt vårat lokala jaktlag och mitt "surmyrsmonster ala Suzuki 350" kändes pensionsfärdig till årets jakt så när spenderarbyxorna ändå satt på så köpte jag en mer nyttoanpassad maskin som kompletering till LTR 450:in.Den är förvisso fullt körbar trots Dreselstrypningarna men verkar vara desto krångligare att avstrypa, avgassystemet verkar vara snittat och allt sitter krångligare till på BF:n än på Sukkan...så kan nån komma med bra info om vart strypningarna sitter på BF:n så skulle jag va lika tacksam igen!Nu vill jag inte höra några grövre gliringar om inköpskapacitet, har ett stort intresse av motoriserade fordon och har alltid haft, har även en gård med skog så bruk för prylarna finns det...och slut på pengar redan 10 dagar innan löning är lika säkert som att Trocadero är gott!Sen är det ju som för dom flesta att det bara är på ägarbeviset man äger prylarna, läser man mer ingående så är det ju banken som är ägare och tar ränta för att man ska få ha skoj!Så kom igen nu och hjälp mig så att man kan få börja slita på prylarna!Ps.. Ltr 450 kan komma att bli till salu ganska omgående, provade en Raptor 700 häromdagen och den kändes passa mig bättre..men 450:in är ju så grym..ja man får se!