ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Otur och problem samt lite strul!
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: Otur och problem samt lite strul!  (läst 2240 gånger)

Utloggad Otto79

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Otto79
Otur och problem samt lite strul!
« skrivet: 25 augusti 2006 kl. 22:07:52 »
Fick häromdagen mina hjulingar och problemen startade direkt nästan, först gick inte LTR 450:in överhuvudtaget med Dreselstrypningarna vilket förvisso var väntat men efter regg plockades strypningarna och vid första provturen tvärstannar maskinen och är därefter stendöd!

Efter ett antal blåsta säkringar och ett flertal fuckfingrar pekade åt Suzukiguden i himmelen så visade det sig vara en klämd kabel till höger blinkers som skapade problemen, lätt fixat!

Sen rensades orginalburken men nummerplåtsfästet samt dito baklyse och blinkersinfästning fick sitta kvar under den första provturen över 50 meter, och självklart smälte verenda kabel upp av avgaserna med en ny kortslutning som följd...nu började stygghumöret visa sig på riktigt så allt klipptes bort och nya säkringar stoppades i igen!

Nu skulle skiten få bekänna färg och fick så göra typ halva dagen tills starten helt enkelt gav upp igen, den slutade fungera tidigare också vid kortslutningarn då alla 3 st 10 amp säkringarna brann...men nu var den stendöd på riktigt och alla säkringar är hela!

Den går att knuffa igång och allt utom signalhorn samt start fungerar men jag kan ej hitta något annat fel...vad göra???

Nån som har några heta tips så är jag mer än tacksam!

Så problem nummer 2.

Köpte även en BruteForce 750, drar älg åt vårat lokala jaktlag och mitt "surmyrsmonster ala Suzuki 350" kändes pensionsfärdig till årets jakt så när spenderarbyxorna ändå satt på så köpte jag en mer nyttoanpassad maskin som kompletering till LTR 450:in.

Den är förvisso fullt körbar trots Dreselstrypningarna men verkar vara desto krångligare att avstrypa, avgassystemet verkar vara snittat och allt sitter krångligare till på BF:n än på Sukkan...så kan nån komma med bra info om vart strypningarna sitter på BF:n så skulle jag va lika tacksam igen!

Nu vill jag inte höra några grövre gliringar om inköpskapacitet, har ett stort intresse av motoriserade fordon och har alltid haft, har även en gård med skog så bruk för prylarna finns det...och slut på pengar redan 10 dagar innan löning är lika säkert som att Trocadero är gott!

Sen är det ju som för dom flesta att det bara är på ägarbeviset man äger prylarna, läser man mer ingående så är det ju banken som är ägare och tar ränta för att man ska få ha skoj!

Så kom igen nu och hjälp mig så att man kan få börja slita på prylarna!

Ps.. Ltr 450 kan komma att bli till salu ganska omgående, provade en Raptor 700 häromdagen och den kändes passa mig bättre..men 450:in är ju så grym..ja man får se!
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Vargen

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 145
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Vargen
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #1 skrivet: 25 augusti 2006 kl. 22:58:11 »
Tråkigt när det strular....vet av egen erfarenhet att dresel dra sitt elsystem som ett par blinda hönor.....skitkontakter är det oxå inte direkt vattentäta...
Kanske skulle sälja sukkan till klotsvenne här på forumet och ansluta till raptor klanen.... :lol:  :lol:  :lol: hoppas det löser sig med strulet jag har ju som sagt bara meckat med dresel till yamman.....
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Vargen

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 145
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Vargen
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #2 skrivet: 25 augusti 2006 kl. 22:59:25 »
Det bästa vore att skaffa ett elschema till den och dra om alla kablar som tyskarna satt dit.....eller iaf kontrollera dom... 8O  8O
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad klotsvenne

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3045
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
klotsvenne
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #3 skrivet: 25 augusti 2006 kl. 23:02:10 »
Citat från: "Vargen"
Tråkigt när det strular....vet av egen erfarenhet att dresel dra sitt elsystem som ett par blinda hönor.....skitkontakter är det oxå inte direkt vattentäta...
Kanske skulle sälja sukkan till klotsvenne här på forumet och ansluta till raptor klanen.... :lol:  :lol:  :lol: hoppas det löser sig med strulet jag har ju som sagt bara meckat med dresel till yamman.....
         klart du ska sälja sukkan till mig...o jag får bygga ett garage till...tråkigt när det strular på det viset... 8O  8O
Anmäl till moderator   Loggat
YFZ 450

Utloggad Otto79

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Otto79
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #4 skrivet: 25 augusti 2006 kl. 23:14:29 »
Har lämnat in Sukkan till en mer elkunnig skruvare nu så jag hoppas den går vilken dag som helst igen, går ju att knuffa igång så problemet kan ej vara stort!

Ja är sugen på en Raptor 700 men även KFX 700 lockar lite, det är ju ungefär lika skönt som gubbigt med helautomat och draget i BF:n imponerar trots att strypningarna sitter kvar!

Men LTR:n är ju grym, brutal men ändå så lättkörd...fast det e ju kul att handla så visst säljer jag LTR:n om nån är seriöst intresserad...fast jag vill leka nån dag till med den helst, fast vill man spara 10 lök jämfört med firmorna så kanske "lätt begagnad" inte har så stor betydelse?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad klotsvenne

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3045
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
klotsvenne
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #5 skrivet: 25 augusti 2006 kl. 23:22:34 »
jag har tyvär tre hojar ...två för mycket... så jag får lugna mig lite... :lol:  :lol:
Anmäl till moderator   Loggat
YFZ 450

Utloggad zacka

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2836
  • Total likes: 0
    • Visa profil
zacka
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #6 skrivet: 26 augusti 2006 kl. 09:37:01 »
mmmmm LTR
Anmäl till moderator   Loggat
VEM FAN ÄR KLOTSVENNE ?

Suzuki LTZ400
Opel Calibra 4x4 Turbo
MB 300 CE 24v
Vw Golf GTI look

Utloggad Otto79

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Otto79
Otur och problem samt lite strul!
« Svar #7 skrivet: 26 augusti 2006 kl. 11:23:01 »
Hmm ja jag ska iväg och kolla på en ostrypt BF nu i dagarna för att se om avgassystemet verkligen är så söndersågat och strypt som jag tror att det är!

Och Sukkan hoppas jag är klar vilken dag som helst!

Sen ska ju Surmyrsmonstret plockas på all plast, pakethållare och annat bjäfs för att lättas så mycket som möjligt...skulle även ha haft lite bredare sulor fram som komplement till Spiderdäcken bak!

Surmyrsmonstret är en Suzuki Lt350 som faktiskt tar sig fram riktigt bra även med dagens mått mätt, är ju bara hälften så stor som BF:n så den e ju riktigt smidig...bilder kommer!

Sen har ju mina söner sina maskiner, minstingen (5 år) åker en riktigt tuktad Suzuki LT50 och den äldre (10 år) åker Kymco MX150...riktigt roligt att se hur den äldre hanterar sin maskin, han började på LT50:in vid 3 och hade hoppat av ramen på 4 ställen när han var 6 och nu bakhjulade han LTR:n över 20 meter på 2:an vid första provturen på den och Kymcon kan han hålla på bakhjulen i både krypfart och på fullgas tills åkrarna tar slut :twisted:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad kenta

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 564
  • Total likes: 0
    • Visa profil
kenta
Re: Otur och problem samt lite strul!
« Svar #8 skrivet: 26 augusti 2006 kl. 11:27:28 »
Citat från: "Otto79"
Fick häromdagen mina hjulingar och problemen startade direkt nästan, först gick inte LTR 450:in överhuvudtaget med Dreselstrypningarna vilket förvisso var väntat men efter regg plockades strypningarna och vid första provturen tvärstannar maskinen och är därefter stendöd!

Efter ett antal blåsta säkringar och ett flertal fuckfingrar pekade åt Suzukiguden i himmelen så visade det sig vara en klämd kabel till höger blinkers som skapade problemen, lätt fixat!

Sen rensades orginalburken men nummerplåtsfästet samt dito baklyse och blinkersinfästning fick sitta kvar under den första provturen över 50 meter, och självklart smälte verenda kabel upp av avgaserna med en ny kortslutning som följd...nu började stygghumöret visa sig på riktigt så allt klipptes bort och nya säkringar stoppades i igen!

Nu skulle skiten få bekänna färg och fick så göra typ halva dagen tills starten helt enkelt gav upp igen, den slutade fungera tidigare också vid kortslutningarn då alla 3 st 10 amp säkringarna brann...men nu var den stendöd på riktigt och alla säkringar är hela!

Den går att knuffa igång och allt utom signalhorn samt start fungerar men jag kan ej hitta något annat fel...vad göra???

Nån som har några heta tips så är jag mer än tacksam!

Så problem nummer 2.

Köpte även en BruteForce 750, drar älg åt vårat lokala jaktlag och mitt "surmyrsmonster ala Suzuki 350" kändes pensionsfärdig till årets jakt så när spenderarbyxorna ändå satt på så köpte jag en mer nyttoanpassad maskin som kompletering till LTR 450:in.

Den är förvisso fullt körbar trots Dreselstrypningarna men verkar vara desto krångligare att avstrypa, avgassystemet verkar vara snittat och allt sitter krångligare till på BF:n än på Sukkan...så kan nån komma med bra info om vart strypningarna sitter på BF:n så skulle jag va lika tacksam igen!

Nu vill jag inte höra några grövre gliringar om inköpskapacitet, har ett stort intresse av motoriserade fordon och har alltid haft, har även en gård med skog så bruk för prylarna finns det...och slut på pengar redan 10 dagar innan löning är lika säkert som att Trocadero är gott!

Sen är det ju som för dom flesta att det bara är på ägarbeviset man äger prylarna, läser man mer ingående så är det ju banken som är ägare och tar ränta för att man ska få ha skoj!

Så kom igen nu och hjälp mig så att man kan få börja slita på prylarna!

Ps.. Ltr 450 kan komma att bli till salu ganska omgående, provade en Raptor 700 häromdagen och den kändes passa mig bättre..men 450:in är ju så grym..ja man får se!


Byt dämpare, tror det sitter nån strypbricka där.
Följ gaswiren ner till förgasarhuset, ta bort sidolocket o där ser du en bult som sitter som stopp, du ser det när du drar i gaswiren, kapa av denna o sen är det full effekt.
kan vara lite knepigt att komma åt, men ta bort vänster plast kåpa så går det lättare
Anmäl till moderator   Loggat
AWASAKI 750 Brute Force -06,Silver Ltd Edit,Gatreg,Gatdäck på ITP,Trg på Orig,Wileyco Helsystem,
,ITP Mud Lite XL trgdäck,Spacers.Winch, 5 x-ljus fram, 1 backljus.Dubbade originaldäck.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: Otur och problem samt lite strul!
 


Online just nu.

614 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 639. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info