Bilar har vägdäck och dessa kan man med lätthet även montera på en fyrhjuling... mest så jag tänkte.Man behöver inte ha 385:or tex... 135:or funkar däremot fint.Gärna dubbade, det kan man köra med året om, motorcyklar har ju inga dubbregler alls.
Med tanke på att det finns de här som kör med 27x12 runt om på sina AC450 lär knappast ett bildäck vara trögare.Bildäck har dessutom den lilla egenheten att de tillverkas i större serier, så priserna brukar bli lägre än däck till fyrhjuling.155/75-14 är tex 23 tum....och 14-fälgar finns säkert till din AC.
Nu har jag inte min maskin i närheten men jag vill minnas att man gör ungefär såhär:Man trycker på en av knapparna som gör att alla värden förutom trippen släcks (man kan få trycka några gånger för att bläddra mellan de olika värdena).När trippen är den enda som syns, så håller man inne den andra knappen ett par sekunder. Detta borde göra så att trippen nollställs.Det finns även en timräknare, som jag inte kommer ihåg hur man får fram... Ska se om jag kan trixa med det nästa gång jag är vid maskinen.
Maxxisdäcken som sitter på katten funkar bra i snömodden!Kändes lite lustigt i början med drivning även fram, det liksom bara drog i svängarna. Bakdelen svängde inte ut så dramatiskt som med drivning bara bak. Odramatiskt måste jag säga, som summering... Vet inte riktigt vad jag väntade mig. Kanske vrålande motor och snökvastar som stod i högan sky från alla hjulen vid gaspådrag kanske, samtidigt som jag tog rondellerna med sidan först.
Odramatiken är ju bra!
Aldrig funderat på bil?