ja jag har prövat att koppla ur den vid kontakten men den går inte många km/h snabbare har jag tur så kanske den toppar 135 istället.
...och ja, nu kommer man få skäll igen...
Jag säger samma som jag brukar...När motorn sitter i ett tvåhjulingschassie så anses maskinen vara moped, 45 häst och 160 kilo....men sen när den hamnar i ett förhållandevis trögrullat fyrhjulingschassie på 30-40 kilo extra så är det helt plötsligt en superracer!Märkligt.Fyrhjulingar är kul till hundra, sen är normalt sett kraften slut... så på grusvägar, i grusgropar, på kurviga småvägar, på skogsstigar är den kul och tillräcklig.Men på vägar osv är den klen.Hur många bilar toppar 130-140 tex?Lada Niva och nån till... Visst kan man trimma, men över 65 häst blir segt och dyrt. ...och ja, nu kommer man få skäll igen...
Trimmar man så blir den självklart piggare, och i ditt fall kanske det är något som stryper, men generellt är det inte sånt flås i fyrisar som man ibland får uppfattningen om här på forumet.Troligtvis jämför dem med åkgräsklippare osv.Dinli 450 kan ju lägga lakrits på femman i 90, typ... om man tror vissa här... och när de sen testar en Raptor så är skillnaden enorm, men inte heller det stämmer.En Raptor 700 går rätt jämnt med en Dinli 450... och SMC 500 osv... om man testar rent acc, rakt fram på asfalt.Kollar man chassie, kvalitet mm så skiljer det, men prestandamässigt så vinner den med nysketen förare.Jag är inte blyg, ibland pratar jag för mycket, tycker vissa... och får skäll.Det är dock inget jag bryr mig så mycket om.Dock är det sällan i trådar... men via PM avreagerar sig ibland folk som anser sig ha blivit trampade på tårna eller nåt och skall hävda sig och påstår att jag har liten k*k och allt vad det nu är... sen varför de nu intresserar sig för sånt begriper jag inte, men det säger ju mer om dem än mig.