Sitter och filar på inköpslistan till sommaren Monster big bore dualsPro design intake Pc5 Så lång är jag klar, men kan inte sluta grubbla på om jag ska köpa en stage 2/3 cam och en 11:1 kolv? Samtidigt liksom om jag ändå ska handla?Läste någonstans att borra spjällhuset är bra att göra med?Får fundera lite till
Har du planer på större cylinder eller varför big bore avgas? Tappar effekt med dessa om du kör standard borr har jag läst. Köp pc5:an med tändning om du ändå ska handla 11:1 eller 11,5:1 kolv och steg 2 eller 3 kam Större gasspjäll Sen har du en helt annan maskin som drar fullt till varvstopp
Jag kör på 98, enligt tillverkaren ska den vara "pump gas safe"Gasspjället går säkert ordna i Sverige oxå men de är nog billigare i USA
Jag kör ganska trimmat med min 450R, o har du gjort allt rätt o riktigt håller de lika bra som org om du har täta servicar...Steg 2 eller 3 kammar hade jag hoppat direkt, de blir bara att den endast drar på toppen, ingen botten alls, men väljer du köra bigbore blir de lite bättre för med större cylinder volym blir de bättre botten, men med större cylinder volym blir de även sämre topp effekt, så grejen e att de "konkurrerar" ut varann...Yamaha gör allt som har med att dela motorn o göra till mig , o de svarva upp mitt spjällhus utan problem, så hittar du ingen som kan göra de så skicka de till mig så fixar Yamaha Helsingborg de lätt, o de blir 100! Själv kör jag 12,7:5 i komp, o man kan köra 13 i komp på 98 oktan, sen kan man hälla i oktan booster om man ska köra lite högre komp, men optimalt e race soppa, o de e dyrt...
Jag körde steg3 kam i kombination med 11:1 kolv i min och hade samma drag hela registret, original har ju en 700 bara botten!Jag kan absolut rekommendera denna kombination, det ger en helt annan karaktär på motorn, mer lik en 450! Spjällhuset lämnade jag orört då det enligt uppgift inte skulle ge så himla mycket i förhållande till priset....Jag körde för övrigt på 95 oktan som man hittar överallt till skillnad från 98 oktan.