Någon som har något trevligt tips på handskydd så passar på denna lilla maskin? Och är det någon som köpt hasplåtar till kymco 450 och satt på? Någon som även vet någon bra packväska som passar back på xc450?
Jag har kämpat dit handskydd på min, och det var inte allt för enkelt. Köpte Powermadd med fäste för ATV, och det passade inte. Det går i te att flytta på försett för handbromsarna då dessa sitter med en sprint in i styrstången. (Går ju att flytta om man väljer att slipa bort sprinten)Så jag valde att köpa det fästet som är till för om man har trångt på styret. Det var ändå trångt att då till bromsslangarna inte går att vrida i sitt fäste pga ett litet styr-bläck. Dom sitter på plats, men det var lite stökigt att få till och jag tycker att vinkeln inte är helt optimal. Så, vad är alternativet?Finns det nåt original som är anpassat för modellen så skulle jag rekommendera det i första hand.Polisport har schyssta handskydd. Deras FreeFlow har ett föste som är 14mm brett. Mät noga och se om du får plats med det. Funkar det så är det ett bra alternativ. Men kolla noga hur fästet set ut, för det inte gott om plats mellan handtaget och bromsfästet. Annars så har Polisport en modell som heter Qwest. Den fäster man i handbromsens fäste, vilket borde passa bra på denna modell. Hoppas jag skapade mer klarhet än förvirring.
Min tomgång känns väldigt låg, brukar den vara det från ÅF? Jag som är amatör, är det krångligt att ställa upp den?
Jag läste på en amerikansk sida att man återkallat ett stort antal XC 450i pga undermåliga styrstag i USA, dessa byttes ut i samband med service. Har detta skett även i Sverige?
Kan du det? Det är väl EFI:n som styr det utifrån temp och sånt?Edit: Servicemanualen påstår att tomgång inte går att justera på denna modell.