93 tycker jag låter snabbt för en 450 CVTMin 700 gör 105 på mätaren innan variatorn säger stopp.Så är nog remmen som kommer längst ut eller varvstoppet helt Oavsett så tror jag inte det är nyttigt o köra så fort mer än korta intervaller.Släng på större hjul så får du 10km/t till
Jag vill att den gör 100 då blir jag nöjd
Hur länge då
Jag känner att den vill gå snabbare men nåt stoppar . Min går Max 93 o sen börjar haka . Hur fort går din? Jag tror det är nåt i Cdi boxen .
Exakt 93 här med, då nyper nått. Troligtvis CDI boxen. Hittade detta:http://www.magnumtuning.com/en/detail/revolution-pro-atv-speed-rev-limiter-cdi-box/arctic-cat/xc-450iSå det finns nått att "chippa" den med. Dock verkar det som man skall flytta över orginal kristallen, verkar lite "mekkigt" tycker jag, vill gärna ha så man kan få den "orginal" enkelt sedan när det blir dags för besiktning om några år etc..Men & andra sidan säger vissa att om remmen är fullt ute blir det oxå samma sak.Detta är min första hjuling så jag har inte så mkt erfarenhet på dessa.110 vore guld att få upp den i, väghållningen är ju super i 90km/h med denna maskin & finns ju mkt kvar på gasen att ge även när man ligger & cruisar i 90km/h. Som det är nu är det lite jobbigt att köra om husvagnar etc efter väg som ligger i 80 .. eller om man skall kortare sträckor på 110väg .. då känner man sig lite som en broms kloss
Kan inte tänka mig att det är bra att varva mer än vad varvstoppet slår till, det kan väl ändå inte vara bra?
Ryktes vägen säger att samma maskin har 1500rpm mer i staterna (dock overfierat, läste det någonstans med kom ej ihåg var) så motorn borde nog klara detta.Det intressanta vore att få fram exakt vad som skiljer en amerikansk 450XCI mot en svensk.(dvs vilka ev strypningar som görs). Det kan ju hända vi sitter med en annan programvara i CDI boxen tex, med div begränsningar för att klara de svenska kraven med antal HP etc.