Inte kan väl 1 maskin passa alla, de du säger om andrahandsvärde stämmer ju fortfarande,"bita i de sura o byta" vafan vi snackar om ett par tusen vs allt bök me o byta o tappa hur mycket i värde? tycker du verkar hetsa upp dig lite väl bara för en så enkel sak som ett variator kit. Med can-am får du va du betalar för... Dvs kvalitet på tillverkningen. köp lite vikter o hitta rätt kombination. Kan starkt rekommendera att du lär dig pilla lite med variatorn om du drar av den mitt ute i skogen. Ja menar det kommer ju hända förr eller senare.Och blir du förvånad över folks inställningar till sina maskiner? Inte fan går jag väl o köper en raptor om jag tycker den är skit, jag tycker den har sina brister men knappast nått jag vill gå o tänka på... Än mindre berätta för alla att jag köpt en maskin med brister, helt klart att den är den ultimata maskiner. Sen har nog samtliga här inne lätt att tala "gott" om sina maskiner när man köper nått såpass dyrt... Usch nu blev jag tjatig.
Men cosy alvarligt, jag har nog läst i 5 olika trådar att folk efterfrågar lägre tillslagsvarv på sina cvt lådor, då även can-am's maskiner kom detta verkligen som en chock för dig? Du hade ju trots allt efterforskat folks åsikter om maskinen då borde väl ändå tanken ha slått dig.... Lr? Och tillslagsvarvet är väl desamma på asfalt som på mossa?! Du provkörde väl maskinen innan du köpte den
Känns lite som det är dags att öppna ögonen. Folk kanske inte är så sjukt negativa och kritiska som du är helt enkelt? Sen att nån blir sur för du snackar skit om märket har jag svårt att förstå vad det skulle spela för roll, så länge det är sanning och inte baserat på en persons egna uppfattning. Tycker verkligen du ska byta till en AC1000 eller KQ som du hissar till skyarna. Tror inte innerst inne du lät en generator avgöra ett beslut på 150 000:- Dessutom finns KQ 750 att köpa ny med servo för 84 000:- AC1000iGT finns för 120 000:- Så för sådär 20-60000 kunde du köpte ett hejdundranes elverk.
så kommer jag nog inte ångra mitt köp så hårt som jag gör nu.
CA 5 tusen dyrare AC och kingquad 8 tusen billigar. nu snackar jag med andra däck eftersom kingquads däck suger helt.Ja du måste ju veta bäst vad jag tänker och tycker. kristoffersson kan du fråga gör han mejla jag dagar före jag bestämnde får bli CA istället för AC eftersom jag vill kunna ha handtagsvärme och kunna kanske till med han värmeväst och skosulvärmare. vill kunna ha möjligheten på så dyr maskin.Att generatorn är så kass på ac är ju ett problem. Det är servon som suger ut och den lade av 2 gånger när jag provkörde AC 1000.så jag är negativ för jag klarar säga negativa saker om maskiner. Jag suger på skriva och är dyslektiker. jag står för den jag är. bara fjoller och mesar som måste spela tuffa och säga dom kan och vet allt så jävla bäst.Jaha jag höjer kingqad och AC 1000 till skyarna nu hjahahha. ja du tar väl illa åtdig du måste ha en cam am. har ingen aning om vad du har. väldigt ointressant nämligen. anser man ska kunna skriva fitt och ärligt ochj seriöst om maskiner man har och inte har. king quad för slö för ska vara riktig rolig maskin för lek och få brors sonen att skrika av lycka. AC 1000 har generator felet och servon verkar kunna krångla med. men att krypköra är dessa två bättre en cam am. vilket är en viktig egenskap. synd jag inte förstod vikten om det så nogrant som jag borde. men kan ett varijator kitt och kanske skogsnyckel ordna detta. så kommer jag nog inte ångra mitt köp så hårt som jag gör nu.
Kan säga börjessons i alingsås visste inte ens om att man kunde ställa servon i olika lägen på någon can am. 3 st visste inte. två försäljare och en mekaniker.så om dom inte känner till skogsnyckel där jag köpte inte så konstigt då du.Jag valde can am eftersom inte kosta så mycket mer en kingquad 750 och att där jag ville köpa inte kunde sälja mer en artic cat och can man till mig.
Varför vill man handla av okunniga Ändra variatorn du så kommer du bli nöjdare
Dyslektiker eller inte. Du beter dig ju som en 5åring som fick en fel godispåse....Vad det gäller priserna på maskinerna så kan du se här... http://www.fordonshandel.se/Förstår inte vad du är ute efter? Ska vi tycka synd om dig? Stå upp för vad du gjort istället för att lägga skulden på oss andra.[/quoteomg du blir bara värre och värre. jag tycker synd om dig iallfall så du vet. du måste ju grina över läsa och ta det som personlig kränkning att läsa cam am inte är perfekt.ta skärp till dig lite istället och ge mig tipps istället. håller på kollar upp dett om varijator kitt. jag hoppas lägre tillslag ska göra den mycket mjukare och soft att köra iskogen och slippa huggen i lådan varje gång man startar från noll.suzuki 750 med fullarmor skydd och frontbåge och vinsch och riktiga hjul och fälgar kostar ungefär som min cam am kostar. fordonshandel är helt rena maskiner. går ej jämnföra med. eftersom får lägga 20 tusen på det. och sista kolla där kostade den gula suzukin 117 tusen där. artic cat 1000 är 5 tusen billigare en jag hade pris på där. 25 års jubuleum som gör dom är billiga på alla ställen ser ru nu. svårt jämnföra äpplen och päron.finns det olika varijator kitt? finns dom som ändrar utväxling för kompensera större hjul? detta med lägre tillslag till 1700 rpm är väl något helt annat? svara på sådant här istället för ta åt dig på mina inlägg om att jag inte är nöjd med min maskin som den är. skulle jag få den gå nästan lika mjukt som en artic eller suzuki tex. wow skulle ju vara hur jävla underbart som helst....