eller så kopplar du jord (minus) kabeln på ett lämpligt ställe i ramen så släpper du få en stor kabelklump på batteriet.
på min kawa brute force sitter det på vänstra sidan under styret (orginalt) med en täckplugg över så inte vatten/fukt tränger in lika lätt
Snygg ATV! http://www.bikez.com/pictures/kawasaki/2009/28177_0_2_3_brute%20force%20750%204x4i_Image%20credits%20-%20Kawasaki.jpgär det den runda saken på högersida om växelspaken?
Är det svårt att koppla cigg-uttaget så att det bara är på när motorn är på? Hade tänkt koppla handvärmarna på samma sätt. De dränkte mitt batteri idag.
kolla om det går i första hand att sätta den runt instrumenten eller på nån sida av maskin hur du kopplar in denna och handtagsvärmen gör du lättast genom att koppla in dig på en kabel från tändlåset som bara ger ström när tändningen är på och givetvis sätter di en hängsäkring 10 amp på vardera pluskabel ev en 15 amp på cigg uttaget beroende på vad du ska använda uttaget till men mobilladdare/gps räcker det länge med en 10 amp.
Jag har markerat de ställen jag kan montera cigguttaget på. Vilket tycker ni är bäst?
Tänkte ta lamporna först, men tror det är bättre om jag tar kabeln från tutan. På själva tutan under styret så är det en blå och en brun kabel som går till den. Den blåa måste väll vara minus?Räcker det då om jag kopplar pluskabeln med säkringen till den bruna kabeln på tutan och kör den blåa kabeln(minus) från cigguttaget till en jordad punkt?Kommer inte den bruna kabeln från tutan överhettas om jag laddar gps och mobilen på cigguttaget då?
problemet är att du måste åka och tuta hela tiden för att det ska ladda.