Meeen..... detta stämde ju iaf.Sluta bygg om mopederna och lägga tusentals kronor på trim, köp en Eatv eller nåt liknande istället.Vet att det svider, men en 740 med spoiler är ingen sportbil.
Fortfarande ingen yamaha.
Twin med 98 kusar Undra vad en sån kostar ny?
Ny modell? Intressant!
Ny?Ser ut som en 950... men kanske just i R-version?De började väl använda LC8:an med sprut typ -07/-08 och den är ju lite större... 999 kubik och heter 990.Effekten är dock typ samma, dvs 100 häst i original.R-versionerna brukar ju av tradition alltid ha lite extra kräm, så det kan man ju misstänka ha följt med till de fyrhjuliga varianterna.När "samma" motor ligger i KTM:s mer väginriktade cyklar (tex RC8) så har den lite över 130 häst original, så kapacitet finns.En motor typ denna har en klart bättre karaktär för grusvägsåka än en arg radfyra med fantastisk ketchupeffekt, med konstant hjulspinn och varvstopp som resultat.KTM har ju numera 1190:n i sina adventuremotorcyklar, och den ligger på 150 häst... v-tvin.... trevliga grejer det där.Skall man åka asfalt har ju Eatv just 1190:n fast i RC8-version, alltså den rova som ligger i de kåpförsedda cyklarna och då har man 175 hästar.Och ja, dessa maskiner är dyrare än en Raptor.En begagnad kostar väl typ dubbelt mot en begagnad Raptor, men folk köper ju nya XC60 och liknande skit som tappar 80 papp om året, så...?Jag fattar liksom inte.