Förmodligen finns det en paragraf i lagen som säger att du kan häva ett köp om säljaren dolt fel, Men en sådan process sköts via advokater, inget annat.Och advokater kostar pengar. Mycket pengar.Har man blivit blåst på ett hus kanske det kan vara något att fundera över, inte en ATV (även om den kostar det tiodubbla mot din)Förmodligen säljs din maskin under en hel drös varumärken, men är med största sannolikhet tillverkad i Zhejiang provinsen i östra kina, om jag inte googlat mig helt fel http://lianmei.en.alibaba.com/Samma gäller de flesta maskiner som tillverkas i asien, de får olika namn och klistermärken lite varstans beroende på vart de säljs.Men detsamma gäller de flesta produkter i dagens samhälle. Eftersom vi pratar om Zhejiang kan jag som exempel upplysa om att Brio barnvagnar tillverkas där. En gång i tiden skruvades de ihop i Osby i småland, men precis som så mycket annat så är det kineserna som får svettas medans vi konsumerar.Fin värld vi lever i Men 9000 var ju ett kap som sagt, var bara lite nyfiken så här i efterhand.
Tack för infon om Brio och mitt ATV märke. Det är väldigt intressant, tänker googla mig vidare lite på märket och se vad jag finner om det. Jag har kört 40 mil sedan jag köpt den och är väldigt nöjd med köpet.