Så trött på skitsnack... engagerar sig inte människor för att det inte ska köras i reservatet i botkyrka? Har inte kommunen erkänt att det varit för dåligy skyltat? Har inte körningen i reservatet minskat med 90%? Boven är medborgare han/hon med. Så någon som gjort ett brott får inte vara en ärlig medborgare efteråt? Vart vill du komma?
Hoppas du har bra rabatt hos glasmästaren för nu lär det behövas bytas ett antal rutor i ditt glashus. Är DU verkligen rätt person att döma nån för att göra antagningar till egna sanningar?!Där sket du allt ner dig.KAN är varken ett påstående eller ett antagande.MÅSTE, är ett påstående att en sak eller händelse är som man hävdar.En väsentlig skillnad.Ditt "glashusresonemang" torde anspela på att jag själv kör i olika reservat.SJÄLVKLART, gör jag det då det ingår i skogsbruksarbetet.Någon frågade beskäftigt om jag använder ett uppsamlingstråg för olja.Svaret är NEJ, jag använder ABSORBTIONSMATTOR, så nu behöver ingen kvida om det längre.Vidare kör INGEN AV OSS I VÅTMARKEN.Att det ska vara så jävla svårt att begripa att reservatskörning inte är någons jävla rättighet, förutom för oss som har där att göra i vårt arbete.Avdelning:anersimyraskogsarbetareATV Guru Stad/land: SolnaAntal inlägg: 1320Kön: SV: Körning i terräng/vattendrag« Svar #2 skrivet: 27 mars 2012 kl. 14:43:37 »"Den lokala fiskevårdsföreningen kan ju efter en massa år och med ett oerhört ideelt arbete ställt i ordning lekplatser och fått ordning på ett fiskbestånd" = ANTAGANDEOch även: anersimyraskogsarbetareATV Guru Stad/land: SolnaAntal inlägg: 1320Kön: SV: Körning i terräng/vattendrag« Svar #15 skrivet: 28 mars 2012 kl. 18:03:27 » "På filmen vi ser kunde till exempelt ett litet lokalt bestånd av flodpärlmussla funnits som utan tvekan kunnat utrotas av denna körning." = ANTAGANDE Och här kommer lögnen för att understödja sina egna antaganden: anersimyraskogsarbetareATV Guru Stad/land: SolnaAntal inlägg: 1320Kön: n:SV: Körning i terräng/vattendrag« Svar #57 skrivet: 16 april 2012 kl. 10:08:20 »"Visst Pontus och hans ATV-vänner åker uppenbarligen kraftledningsgata, men accentuerat till käck musik kommer dom sedan körande i en mindre älv" Det fanns överhuvudtaget ingen musik i filmen som du relaterade till, så sopa rent framför din egen dörr innan du hoppar på någon när det gäller ANTAGANDEN och SANNINGAR osv. För övrigt så anser jag också att man ska använda huvudet och inte köra sönder med vilje........
Detta är bara ett sjukt provocerade och totalt meningslöst inlägg... Jag kör själv i skogen. Men ibland får man se längre än vad näsan räcker. Moder natur ska överleva många tusen år till. Det man förstör, förstör man för kommande generationer. Så kör med respekt för skogen och djuren så har jag svårt att tro någon skulle hamna i kläm.
vill man ha utmaningar så är ju hyggen bra. så ja tycker de ska va lagligt o köra på huggeb för mer kan man ju inte förstöra mer än va de redan gjort. asch jag lör utan kort så ja är ju en gangster för de men denna tråd är ju till för att de ska bli argummentationer mot varandra. alla kör olaglugt så är de.
håller med dig, hyggen (utan nya plantor) är ju redan duktigt sönderkörda av betydligt tyngre maskiner, detsamma gäller ju skogsmaskinsspår som är hyfsat nya, gamla spår som är på gång att växa igen ska man dock hålla sig undan.sen finns det ju en massa vandringsleder och elljusspår, jag tror att man gör en välgärning om man kör där och håller öppet, men självklart inte kör sönder. (fast denna inställning delas säkert inte av vandrare och idrottare, dom vill nog ha sina spår ifred och istället kämpa med att hålla ogräs och sly borta själva...)
elljussperen här får hellre växa igen än låta oss åka på dom. :/
Välkommen ut till Lida natureservat och ta en titt, till fots såklart.Dåligt skyltat? vilka skyltar förväntar du dig att finna?.Att körning i reservatet är förbjudet?.Det är du skyldig att känna till oavsett skyltning. Skyltar som förbjuder terrängkörning finns naturligtvis INTE uppsatta.Det vore ju totalt orimligt att behöva skylta mot allt som inte är tillåtet.Du frågar vart jag "vill komma".Jag har i tidigare inlägg, INFORMERAT om att kommunen nu inte "ligger lågt" längre.Körningar långt ut i Lidas naturreservats våtmarker fortsätter och ÄR fortfarande ett STORT problem, därför har kommunen nu beslutat sig för att polisanmäla en identifierad åkare.Att en dålig verksamhet minskar med 90% innebär ju inte att den återstående delen är försumbar, nu har som sagt kommunen konstaterat att hjulingar tar sig allt LÄNGRE UT I VÅTMARKERNA.Problemet har därigenom ÖKAT, då det är betydligt känsligare mark som körs sönder.Mvh Anders.
Anders, jag vet mycket väl läget i Lida Naturreservat. Jag vet precis vad kommunen gör och inte gör. Jag vet precis vilka spår som kommunen upprör sig över. Jag sa till dig att du inte vet ett skit om vad jag vet eller inte vet. Jag är lite fel person att kalla oinsatt eller okunnig. Vem har sagt att det är ok att köra naturreservat? Har jag sagt att jag kör eller uppmanar någon annan att köra där? Längre ut i våtmarker. GE DIG! det är gamla endurospår. Det är inte ok för det men alla tittar inte på kartor och JA DET HAR VARIT DÅLIGT SKYLTAT! Vad är det du inte ser? Nu arbetar kommunen med att förtydliga naturreservaten. Det är samma brott mot terrängkörningslagen att köra på en gräsmatta som ett naturreservat. Men då det inte finns särskilt många lagliga ytor så väljer många att köra ändå. Nu när kommunen i detta fall förtydligar med naturreservatsskyltar och infolappar som "KÖR INTE HÄR" så har körningen minskat ordentligt. Vissa skiter i detta och kör ändå säkerligen och det är väl inte mer än rätt att de blir kontaktade för diskussion. Men de som väljer att ta en kraftledningsgata eller ett annat spår tycker inte jag att man ska jaga ihjäl sig på innan dess att man har fler lagliga alternativ att erbjuda. Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till varken tjänstemän som lägger all sin tid och energi på jaga enduro/atv eller poliser som ska göra utredningar. Ett spår som är 20 år gammalt kan man ändå inte klandra en enda förare för. Det blir böter och sen var det bra med det... men vad kostade det oss skattebetalare? ÅTER IGEN ANDERS: INGEN VILL MEDVETET FÖRSTÖRA KÄNSLIG SKOG, BARA UTÖVA SIN HOBBY! Precis som jägare som bara vill skjuta djur för att det är deras hobby. Då dör ett djur för att de ska utöva sin hobby, men en enduro eller atv kanske får ett djur att ta sig 100meter bort i skogen eller att det blir en lerig grip på 3x3 meter någon stans. Problemet att kommuner, naturnissar, du och många andra överdriver skadan och skapar media om det... inte hittar en lösning. Det bästa i tex botkyrka borde väl ändå vara att skapa en laglig led genom ett område som är mindre känsligt och på så vis rädda andra känsliga områden... ELLER?