-10? Jag körde min i -25 och inga helst problem med något. Har heller inte haft några problem med 4wd där emot läckande p-boxar och en drivaxel som hoppade ur.
Startade din maskin i -25? Eller menade du att du var ute och åkte i den kylan? Många maskiner blir ju riktigt griniga när det är "för" kallt.Hade min Linhai ute 5-7 timmar i -25 eller om det var -30, fick knuffa den tillbaks in i garaget med bilen! Gick inte ens att rulla!
Inga problem att få i sta han i -25
Imponerande! Tycker många verkar behöva värma lite eller ha starthjälp vid så sträng kyla. Jag formulerade mig lite konstigt, men jag antar att du förstod att jag menade en maskin som stått ute i -25 ett längre tag? Alltså genomkall...
Ägde en 500 ED i ca 3 månader, under den tiden gick 3st fotsteg sönder 8st garantiärenden och 2 st skärmbreddare och jag har aldrig använt min starthjälp så mycket som då. Den va tamefan helt omöjlig å få igång om det var typ -10 eller mer.Skruvar satt löst överallt, sen fick man se upp när man drog åt dom, dom small av enkelt!Sög i sej otroligt med soppa, jag tanka dubbelt upp mot för mina andra maskiner.Dyr som satan va det att försäkra åsså och det fattar jag inte varför när det var en kines och endas 500cc men antagligen så är det mycket problem med dom.Det här var min första fyrhjuling så det var direkt ingen avancerad körning, typ grusvägar mmTror du jag ångra mej?Sen har jag haft flera andra maskiner och visst alla har krånglat, text ta min Kawasaki 750, hade typ 3-4 grantiärenden på den men under 1,3 år, det är skillnad, sen plasten på märkesmaskinerna är helt annan, som jag har misshandlat plasten på mina senaste maskiner och inget har pajjat.Röck löst skärmbreddaren på min MR och den såg ut som en korkskruv, lite värme och jobb sen satt den på plats och man såg inte att den hade varigt helt förstörd.Sen har jag faktis räknat, det är billigare att äga en märkesmaskin än en kines m man räknar med värdeminskining mm man ska inte stirra sej blind på inköpspriset!
Hoppas jag inte jämför fel maskiner nu, är inte helt hemma på can-am's modeller. Men angående värdeminskning:http://www.wheels4u.se/1017.aspx - Deras pris på en Outlander MAX 800R XT-P är 135 775:- http://www.blocket.se/orebro/Can_Am_Outlander_800R_Max_LTD_vagreg__B_kort_40133051.htm?ca=17&w=3 - En -09 för 85000kr.Här har det försvunnit 50 000:- på tre år.Så om jag inte måste betala för att bli av med min CF den dag jag säljer den så kommer jag ha tjänat på den mot att ha köpt ny märkesmaskin.Och nu är det ny mot ny vi jämför.Ska vi jämföra beg mot beg så kostar en 3år gammal CF 33 000krhttp://www.blocket.se/stockholm/Fyrhjuling_38432190.htm?ca=17&w=3