Nu har jag kört min Z6 Terracross i flera mil och när den går på slät väg är den hur stadig som helst. Men när jag skall krypköra, eller starta rycker den och det är riskabelt att försöka parkera intill ett annat fordon utifall den skulle hoppa på.Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det??
"Bwanamdogo" lägg gärna upp en bild eller två på din pärla!
Nu har jag kört min Z6 Terracross i flera mil och när den går på slät väg är den hur stadig som helst. Men när jag skall krypköra, eller starta rycker den och det är riskabelt att försöka parkera intill ett annat fordon utifall den skulle hoppa på.[/size]Vad kan det bero på och vad kan jag göra åt det??
Ser kanon ut blev du nöjd med ljudet efter avgasbytet?Har du orginalhjulen på? 25"? Tycker de ser större ut
Det låter som att det är kopplingen som klipper in lite sent och då blir det huggigt?Alltså att du får varva upp lite innan det händer nåt.En lösning är väl andra fjädrar i kopplingen så den griper in tidigare i varvet, men detta är bara gissningar från min sida.Det du skulle kunna göra är att filma när du försöker krypa iväg med den, så man hör motorljudet och ser när den vill sticka iväg.Förövrigt så är jag avis på dig! Bo där och åka Z6, måste vara hur najs som helst!
Sorry för OT, men tycker faktiskt du borde ta med kameran på dina bergsutflykter och sen bomba forumet med lite exotiska UTV-bilder!Starta gärna en egen tråd under avdelningen "Videos och bilder".Bara det lilla man ser på din avatar eller i bakgrunden på dina två bilder här i denna tråd gör ju att man blir sugen på medelhavsklimatet igen!
Jo det är 400 meter nästan rakt ner till havet och några mil åt andra hållet kan man åka skidor om man vill. Föredrar Z6..OK , OK jag vet att detta är fel forum för sådant här snack!! Ville bara svara och vara artig
Haha det finns inte en tråd här inne som inte innehåller något offtopic men fixar gärna en tråd med dina bilder, hade varit riktigt roligt att se "din" omgivning