Så, nu har vi ju då kört både Polaris och Can-Am OCH ostrypt CF.Polaris RZR 900 resp Commander Limited för att vara exakt.Att jämföra RZR eller Commander med CF är som att jämföra bullens korv med entrecote. Det går inte!Enda likheten är fyra hjul.CF är direkt slö, bullrig, svampig och inte det minsta kul i jämförelse med de andra två. Dock skiljer det ju en hel del i pris så jämförelsen haltar rejält. Man får ju TRE nya Cf för vad en RZR kostar...Både RZR 900 och Commander känns pigga och stabila. Man kommer aldrig i läget att man saknar kraft eller att dom på något sätt blir obehagliga. CF är precis tvärtom.Att sen försöka jämföra CF med RZR 570... Ja 570 är en snikmodell som inte har en enda skruv gemensamt med 900an och troligen inte med 800 heller. Påminner dock lite om de första 800 men är en helt egen serie mest avsett för barn eller ungdom.Så, MIN slutsats blir att Cf är en MYCKET billigare maskin som inte har den minsta chans gentemot de andra på något område. Prestanda, kvalitet, komfort och hållbarhet är helt överlägsen hos Polaris och Can-Ammen det säger sig väl lite själv med de prisskillnaderna.Personligen hade jag absolut hellre köpt en beg RZR eller Commander än en ny CF. Förvisso dubbla priset ändå men vill man ha lite fart i grejorna kommer man tröttna på CF rätt omgående. OCH ljudet... Låter ju mest Briggs & Stratton...OBS!!! Detta är min personliga uppfattning och ska inte ses som verklig fakta??? /B
Härligt att du var ute och provkörde. Jag har kört min z6:a i 100 mil och ägt den sedan Maj -11, den funkar bra, är roligt att man kan vara två och prata med varann när man är ute och kör, jag har köpt till vägdäck och då blir det desto roligare att köra på asfalt