Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare  (läst 13069 gånger)

Utloggad Delarium

Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« skrivet: 30 april 2012 kl. 08:12:16 »
Hej, blivit ny ägare till en röd Hyosung i helgen!
Det är 2008 årsmodell, gått 220 mil. Går sjukt bra jämfört med min SMC 300 (270cc) så jag är nöjd :D

Har ett par frågor:
1) I ljuddämparen (blank rackare) är pluggen urdragen, så den låter en del. Men den lämnar avgassmällar vid avslag på gasen. Ganska mycket också. Går jämt annars. Vet ingenting om bestyckning eller så, inte förra ägaren heller. Stiftet var svart sa förra ägaren dock, så det hade han bytt precis innan försäljningen. Jag tror det behöver justeras något någonstans, avgasläckage? För litet lågfartsmunstycke? Alla tips välkomnas.

2) Nerfbars har jag letat efter, och gärna någon sida med lite tillbehör. Har ni några tips?

Tack för tips!
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

tips

  • Gäst
tips
SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #1 skrivet: 30 april 2012 kl. 08:24:22 »
www.atvhuset.se har en hel del prylar till hyosung rapier 450 / goes 450. Sidan är lite mongo, men det mesta finns i tillbehörsväg. Inget skumt på något vis, har själv handlat där.

mvh

Utloggad LAHA

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #2 skrivet: 30 april 2012 kl. 08:50:18 »
En hel del grejer från Suzuki LTZ passar, bla nerfsen!
Can Am Spyder RS

Utloggad Delarium

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #3 skrivet: 30 april 2012 kl. 09:03:09 »
En hel del grejer från Suzuki LTZ passar, bla nerfsen!

Spännande, passar de bolt on från LTZ? Inga extra modifkationer krävs?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #4 skrivet: 30 april 2012 kl. 09:11:59 »
Har Qmax nerfbars till LTZ i nyskick liggandes. PM vid intresse.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Green

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #5 skrivet: 30 april 2012 kl. 10:50:34 »
Jag har liggande org nerfs till Hyusong i bra skick!

500:- + Frakt!

Utloggad Delarium

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #6 skrivet: 30 april 2012 kl. 19:03:17 »
Jag har liggande org nerfs till Hyusong i bra skick!

500:- + Frakt!

Låter intressant, har du bilder?

Någon teori på avgassmällarna vid avsläpp på gasen? Det väcker grannområdet.
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Delarium

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #7 skrivet: 1 maj 2012 kl. 17:39:23 »
Det smäller rejält alltså när man kör och släpper av gasen, det känns inget vidare alls. Den går rätt jämt och fint annars. Vore tacksam för hjälp:

« Senast ändrad: 1 maj 2012 kl. 17:41:22 av Delarium »
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Delarium

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #8 skrivet: 2 maj 2012 kl. 20:48:13 »
Var hos en ATV-reparatör (allmän verkstad) idag med problemet med smällar vid avslag på gasen. Han trodde det var ventiljustering eller så står kammen fel. Jag frågade om den inte borde gå dåligt om det var kammen eller ventilerna, men det tyckte han inte. Tycker hojen går jämt och fint annars, inga som helst problem. Rätt eller fel?

Han sa också att det inte ska finnas någon luft/blandningsskruv på undersidan av förgasaren?? Jag har bara tomgångskruv! borde det inte vara en till skruv någonstans? Tacksam för snabbt svar.
« Senast ändrad: 2 maj 2012 kl. 22:23:32 av Delarium »
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

Utloggad Pelle_jkpg

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #9 skrivet: 2 maj 2012 kl. 23:08:48 »
Var hos en ATV-reparatör (allmän verkstad) idag med problemet med smällar vid avslag på gasen. Han trodde det var ventiljustering eller så står kammen fel. Jag frågade om den inte borde gå dåligt om det var kammen eller ventilerna, men det tyckte han inte. Tycker hojen går jämt och fint annars, inga som helst problem. Rätt eller fel?

Han sa också att det inte ska finnas någon luft/blandningsskruv på undersidan av förgasaren?? Jag har bara tomgångskruv! borde det inte vara en till skruv någonstans? Tacksam för snabbt svar.

Luftskruven brukar vara placerad på sidan av föggen mot luftfiltret.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad pigge1

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #10 skrivet: 6 maj 2012 kl. 11:42:49 »
Min smäller som fan oxå o jag tror det är ventiljustering som gäller.

Utloggad Delarium

SV: Nybliven Hyosung TE450 Rapierägare
« Svar #11 skrivet: 6 maj 2012 kl. 13:44:51 »
Min smäller som fan oxå o jag tror det är ventiljustering som gäller.

Går den fint i övrigt, men vid avslag smäller det rejält? Bara boka ventiljustering då, eller kan man fixa det själv?
Fick pris av ÅF, han ville ha 850kr/h och han uppskattade det till 3 timmars jobb. Rimligt?
Hyosung TE450 Rapier -08
- Sänkt fram och bak
- Avstrypt, egengjord quitecore
- Douglas Redlabel 10" med Maxxis Spearz 165/70-10, 255/40-10
- Dekaltrimmad till +40HK

SMC CBW 300 -06 (såld)
SMC Ares 170 -04 (såld)

 


Online just nu.

168 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ÖrjanL, Johan U, doggcrap,
Flest online idag: 205. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Pioneer82: Hallå
    Idag kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme