ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
« föregående nästa »
  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon  (läst 15566 gånger)

Utloggad Bakke

  • Träsktroll
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 134
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ge mig ett lerhål!
    • Visa profil
Bakke
Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« skrivet: 24 april 2012 kl. 20:26:45 »
  • Citera
Då flera är intresserade av byggistruktion så kommer här en liten instruktion och info var ja köpt prylarna. Håll till godo!

Lampbyggsats med Mila-hus och 70mm reflektor
Hålborrade  lamphuset och använde en "kabel genomföring" till en el-motor som får tjäna som lamphållare samt att den samtidigt håller fast plåten till själva lampfoten.


Sett från baksidan



1mm-plåt bockade jag som lampfot, enkelt och bra!



Den färdiga lampan, monterad med två skruvar i hjälmskärmen.


Prylar jag använt är:
http://letro.se/default.asp?prodid=20929

http://www.humanhabit.se/se/xenon/xenonkit-50-watt/12-sats-xenonkit-50-watt-slim-12-24-volt.html

http://www.humanhabit.se/se/xenon/kablage-och-kontakter/forlangningskabel-amp-kontakter.html

Således har jag fått en hjälmlampa för under 1000:-
Med effekt motsvarande 4-5 LED solopods.

//Bakke
Anmäl till moderator   Loggat
Sålänge styret är ovanför ytan har du inte badat!

Can-am Renegade 1000 XXC -2012
Full HMF Dual-pipe, Dalton variator mm

•Såld• Can-am Outlander 800 x MR -2011
Full Muzzy, Digitune, Dalton variator mm

•Såld• Kawasaki Bruteforce 750 -2009
Full Muzzy, Copperhead, EPI Variator mm

Utloggad Luthander

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 150
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Luthander
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #1 skrivet: 24 april 2012 kl. 20:50:26 »
  • Citera
 ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Xplorer 400 -95
Outlander 1000XT -12 "Stulen".

Utloggad StefanN

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #2 skrivet: 24 april 2012 kl. 21:08:55 »
  • Citera
Jag har för mig att man inte ska förlänga kablarna mellan lampa å ballast. Hur gjorde du? Ballasten i luvan eller?
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Bakke

  • Träsktroll
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 134
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ge mig ett lerhål!
    • Visa profil
Bakke
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #3 skrivet: 24 april 2012 kl. 21:28:40 »
  • Citera
Citat från: StefanN skrivet 24 april 2012 kl. 21:08:55
Jag har för mig att man inte ska förlänga kablarna mellan lampa å ballast. Hur gjorde du? Ballasten i luvan eller?
Varför skulle man inte kunna göra det?
Nä ja har ballasten i innerfickan på jackan. Sen håller glasögonen kabeln på plats, kan ev komplettera med ett par bitar tejp :)
Anmäl till moderator   Loggat
Sålänge styret är ovanför ytan har du inte badat!

Can-am Renegade 1000 XXC -2012
Full HMF Dual-pipe, Dalton variator mm

•Såld• Can-am Outlander 800 x MR -2011
Full Muzzy, Digitune, Dalton variator mm

•Såld• Kawasaki Bruteforce 750 -2009
Full Muzzy, Copperhead, EPI Variator mm

Utloggad StefanN

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3446
  • Total likes: 3
  • Kön: Man
  • Från: 08
    • Visa profil
StefanN
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #4 skrivet: 24 april 2012 kl. 21:31:01 »
  • Citera
Citat från: Bakke skrivet 24 april 2012 kl. 21:28:40
Varför skulle man inte kunna göra det?
Nä ja har ballasten i innerfickan på jackan. Sen håller glasögonen kabeln på plats, kan ev komplettera med ett par bitar tejp :)
Den biten minns jag inte  :lol:

Finfint om det fungerar att förlänga  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris XP delar säljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka där -> www.satvf.se

Utloggad Bakke

  • Träsktroll
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 134
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ge mig ett lerhål!
    • Visa profil
Bakke
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #5 skrivet: 24 april 2012 kl. 21:36:37 »
  • Citera
Citat från: StefanN skrivet 24 april 2012 kl. 21:31:01
Den biten minns jag inte  :lol:

Finfint om det fungerar att förlänga  ()p
Det enda man bör ha med i beräkningen är att det är högspänning mellan lampa och tändsteg.
Man bör således inte ha en ballast med inbygt tändsteg utan satsa på ett "slim-kit" med separat tändsteg. Då tejpar man tändsteget på hjälmen så slipper man risken för en stöt vid ev kabelbrott.
Anmäl till moderator   Loggat
Sålänge styret är ovanför ytan har du inte badat!

Can-am Renegade 1000 XXC -2012
Full HMF Dual-pipe, Dalton variator mm

•Såld• Can-am Outlander 800 x MR -2011
Full Muzzy, Digitune, Dalton variator mm

•Såld• Kawasaki Bruteforce 750 -2009
Full Muzzy, Copperhead, EPI Variator mm

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #6 skrivet: 24 april 2012 kl. 21:37:02 »
  • Citera
intressant! det lamphuset verkar vara berömt i enduro-kretsar, mina enduro-polare har såna!
men är det inte risk att kabelgenomföringen i plast smälter?

när det gäller att förlänga kablarna på högspänningssidan så går det att förlänga dom MEN man måste se upp med att det är högspänning, ca 23kV där! det betyder att man ABSOLUT INTE ska skarva med sockerbitar, blir det blött och dom kommer emot huden så kan det bli riktigt obehagligt eftersom det inte bara är hög spänning som i ett elstängsel, utan det är även ganska hög strömstyrka, så det är direkt dödligt.
skarvar man med Duraseal krympskarv och gärna med vulktejp över alltihop så är man safe.
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
    • ND-ATV
Oskar P
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #7 skrivet: 24 april 2012 kl. 21:37:33 »
  • Citera
Citat från: Bakke skrivet 24 april 2012 kl. 21:36:37
Det enda man bör ha med i beräkningen är att det är högspänning mellan lampa och tändsteg.
Man bör således inte ha en ballast med inbygt tändsteg utan satsa på ett "slim-kit" med separat tändsteg. Då tejpar man tändsteget på hjälmen så slipper man risken för en stöt vid ev kabelbrott.
du hann före!
Anmäl till moderator   Loggat
sprider dieselrök i dalslandsskogarna med min Arctic Cat 700 diesel -10 http://www.dieselpowermag.com/features/trucks/0708dp_700_diesel_atv_lombardini/index.html
Maxxis Bighorn 27" på MSA Trooper
Warn 3.0 fram, 2.5bak
2" höjning
USA-blinkers
Hasplåtar
främre och bakre Bull-bar
Kimpex Outback packväska
Medlem i ND-ATV  samt Svenska ATV Föreningen
http://www.norradalsatv.n.nu/
Sist men inte minst, Tread Lightly! http://treadlightly.org/about-us/our-principles/

Utloggad Bakke

  • Träsktroll
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 134
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ge mig ett lerhål!
    • Visa profil
Bakke
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #8 skrivet: 24 april 2012 kl. 22:06:01 »
  • Citera
Citat från: Oskar P skrivet 24 april 2012 kl. 21:37:02
intressant! det lamphuset verkar vara berömt i enduro-kretsar, mina enduro-polare har såna!
men är det inte risk att kabelgenomföringen i plast smälter?

Nä, Xenon utvecklar inte speciellt intensiv värme. Jag har använt denna lampa i ett par år nu och har aldrig bytt genomföringen och det finns inte ett märke i den.
Anmäl till moderator   Loggat
Sålänge styret är ovanför ytan har du inte badat!

Can-am Renegade 1000 XXC -2012
Full HMF Dual-pipe, Dalton variator mm

•Såld• Can-am Outlander 800 x MR -2011
Full Muzzy, Digitune, Dalton variator mm

•Såld• Kawasaki Bruteforce 750 -2009
Full Muzzy, Copperhead, EPI Variator mm

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
    • IBA
Hydro
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #9 skrivet: 24 april 2012 kl. 23:38:58 »
  • Citera
Intressant!
...och kul att någon insatt delar med sig!

Du har ingen film från när du kör med denna lampa, utan lyse från mc?
...eller åtminstone nån bild på ljusbilden i skogen?

Jag har ännu inte testat xenon på krukan, mest pga att mina saker har en förmåga att gå sönder för "minsta lilla" och xenongrejer innehåller tex glas... ajaj.
När man körde med Osram-lampor så höll de nån månad i bästa fall, sen var de krossade.
...därför gick jag över till LED, det håller än.

Så, hur känsliga är dessa?

OCH, vad är det för spridningsvinkel på dessa, ungefär?

Jag gillar "allmänbelysning", dvs ingen spot som ögonen måste jaga i skogen... Osramlamporna fanns med 60 graders spridning och då var det ljust överallt.
...inte så långt iväg, men så nyfiken är jag inte.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Bakke

  • Träsktroll
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 134
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Ge mig ett lerhål!
    • Visa profil
Bakke
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #10 skrivet: 24 april 2012 kl. 23:56:28 »
  • Citera
Citat från: Hydro skrivet 24 april 2012 kl. 23:38:58
Intressant!
...och kul att någon insatt delar med sig!

Du har ingen film från när du kör med denna lampa, utan lyse från mc?
...eller åtminstone nån bild på ljusbilden i skogen?

Jag har ännu inte testat xenon på krukan, mest pga att mina saker har en förmåga att gå sönder för "minsta lilla" och xenongrejer innehåller tex glas... ajaj.
När man körde med Osram-lampor så höll de nån månad i bästa fall, sen var de krossade.
...därför gick jag över till LED, det håller än.

Så, hur känsliga är dessa?

OCH, vad är det för spridningsvinkel på dessa, ungefär?

Jag gillar "allmänbelysning", dvs ingen spot som ögonen måste jaga i skogen... Osramlamporna fanns med 60 graders spridning och då var det ljust överallt.
...inte så långt iväg, men så nyfiken är jag inte.
Nu har jag inte någon data över spridningsvinkeln på denna, men den är stor i alla fall. Anledningen till att just denna reflektor blivit så populär i endurokretsar är just för att det inte finns någon centrerad punkt, utan de är ett oerhört stort upplysningsområde.
På hojarna har man ofta en större långtstrålande Xenonreflektor "Kåsalyse" för de öppna snabba partierna. Därefter förlitar man sig på hjälmlyset som lyser upp inom ca 50m där man är och det håll man tittar åt.
Jag kör med samma princip nu på hjulingen, långtstrålande lampor monterade på hjulingen.
Jag kan knäppa ett kort i morgon som påvisar hur det ser ut.

Beträffande hållbarheten så är det helt och hållet vilket lamphus man väljer att bygga på. I detta fallet är det ett aluminiumhus med kraftig gummilist runt glaset och det tål bra med stryk, visst kan man ha otur och krossa glaset men jag har ett gäng vurpor bakom mig och lampan ser fortfarande ut precis som den gjorde när ja byggde den.
Håller det för Enduro så håller det för ATV också ;)

Men ja kan lägga upp en bild i morgon kväll när det blivit mörkt.
Anmäl till moderator   Loggat
Sålänge styret är ovanför ytan har du inte badat!

Can-am Renegade 1000 XXC -2012
Full HMF Dual-pipe, Dalton variator mm

•Såld• Can-am Outlander 800 x MR -2011
Full Muzzy, Digitune, Dalton variator mm

•Såld• Kawasaki Bruteforce 750 -2009
Full Muzzy, Copperhead, EPI Variator mm

Utloggad riro

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 401
  • Total likes: 0
    • Visa profil
    • ronnkvist.nu
riro
SV: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
« Svar #11 skrivet: 25 april 2012 kl. 09:55:21 »
  • Citera
Mera instruktioner på samma tema:




Och lite billigare hus:
http://webshop.pmteknik.se/product_info.php?cPath=21&products_id=33
Anmäl till moderator   Loggat
Goes 625i Max (RJWC, Viktad variator, Snorklar)
Loncin 110cc

  • Svara
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Can-Am/Bombardier (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Bygginstruktion: Hjälmlyse Xenon
 


Online just nu.

155 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen
Flest online idag: 166. Flest online någonsin: 1428 ( 3 augusti 2022 kl. 09:05:40)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Mrhandsome: Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
    3 januari 2023 kl. 21:41:56
  • Grusbus: Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
    30 december 2022 kl. 17:06:41
  • Grusbus: Hej
    30 december 2022 kl. 15:56:40
  • klant: Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
    27 november 2022 kl. 15:13:49
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    26 november 2022 kl. 22:57:26
  • Emgyll: Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom? :)
    7 november 2022 kl. 23:02:27
  • Bibbi: Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
    23 oktober 2022 kl. 16:36:01
  • Bibbi: Hej
    23 oktober 2022 kl. 16:32:04
  • Jote: hej låst växel låda  5 ans växel på en ODES 400 kubik tipps på åtgärd + växelknappen på retur funkar inte växel motorn går bara åt ett håll tog bort och provade
    15 oktober 2022 kl. 16:06:27
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu alltid smidiga affärer Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:38:08
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 september 2022 kl. 10:35:52
  • Philip_M: Säkert en självklar fråga för många. Ska dreva upp min kinahjuling till 15 kugg fram (sitter 14 orginal). Det enda drevet jag hittat med samma axel dimension är ett 15 kugg till en 428 kedja. Kan detta funka till en 520 kedja? Eller släpper kedjan? Har inte fått drevet än så inte kunnat mäta. Tack för svar
    4 september 2022 kl. 10:15:48
  • tåsta: polaris sportsman 400
    13 augusti 2022 kl. 15:32:19
  • Pelle77: Hej har en grizzly 700 eps -15. Ställde in den i garaget och 2 dagar efter skulle jag starta den. Då går motorn runt men får fellod Er_1 och bränslepump startar ej och tror  inte jag har gnista hellrr. Byttbatteri och kollat att pumpen går genom bygling av relä.  Vad  tror ni?
    4 augusti 2022 kl. 19:40:42
  • Mathiast: Tjena! Köpte mig en 450 2008a för två veckor sen, idag hade jag lite tid över så passade på att byta olja + filter, allt gick vägen tills jag skulle provköra efteråt. Två skruvar sa hejdå och ville inte vara med längre, de på luckan till oljefiltret, ena går nog att ta bort med polygrip men den andra den ända ”långa” bulten gick av läääängst in, har kanske 20-50mm kvar av bulten längst in och andra änden sköt ut. Några tips på att få ut den längre bulten smidigt? Eller är de bara till att riva hela skiten
    29 maj 2022 kl. 20:03:02
  • Mrhandsome: Maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
    24 maj 2022 kl. 21:11:38
  • Mrhandsome: Hej, är det någon som har en Reservdelsmaskin  Suzuki LT250 till salu det behöver inte sitta en motor i och den kan va i hur dåligt skick som helst mvh Hugo
    24 maj 2022 kl. 21:10:48
  • Thony: Citera
    Hej! Har en goes 500 - 16. Den går bra på tomgången men måste köra på väldigt höga varv för att den ska gå framåt, orkeslös, på backen orkar den inte alls. Nån som har nå bra förslag vad de kan vara? ☺️

    19 april 2022 kl. 12:53:47
  • Bora: Hej har en pgo x rider äldre där kablarna lossade från CDi fem stycken vet någon hu dom sitter sv/röd ,röd,grå,blå,blå/gul tacksam för hjälp
    10 april 2022 kl. 17:31:46
  • Fredrikth: Hallå! Lyckades dra på mig en liten specialare, yamaha raptor med en r1 motor på :D haft lite strul med förgasarna och nu vill den inte gå alls.. motorn dör om man nuddar gas. (Okunnig som fan) någon som vet vad det kan bero på?
    31 mars 2022 kl. 03:15:45
  • Högdahl: Hmm kolla ebay inom EU eller googla typ " Yamaha parts EU" men vet ej om det skiljer mycket i pris
    9 mars 2022 kl. 16:07:03
  • pellle87: Finns det nån bra EU sida för oem yamaha delar? eller måste man gå via yamaha center?
    26 februari 2022 kl. 16:44:46
  • Bamsefarsan: Jag vill köpa en begagnad can-am outlander xmr 1000r , har du en du vill sälja? joakim.nyholm@icloud.com
    25 februari 2022 kl. 21:39:43
  • Mrhandsome: Är det nån som har en cdi box till en Kawasaki kvf 400 2001 isåfall mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    25 januari 2022 kl. 17:34:50
  • Emil88: Någon som hade kunnat hjälpa mig?
    25 januari 2022 kl. 16:45:11
  • Högdahl: Du har en symbol där du kan bifoga bilder i
    24 januari 2022 kl. 20:05:37
  • DunderBrass: Hur fasen lägger man upp bilder i sin tråd? Använder mobil.
    24 januari 2022 kl. 01:18:21
  • Mrhandsome: Ifall ni har någon defekt fyrhjuling kan ni mejla mig på hv.alexandersson@gmail.com
    15 januari 2022 kl. 17:17:53
  • Mrhandsome: Hej är det någon som har någon defekt fyrhjuling som är till salu mvh Hugo
    15 januari 2022 kl. 10:13:28
  • stroma: Hej! är det någon som åker access 450 här?
    14 januari 2022 kl. 10:48:05
  • sklir: hej ska byta växellådsolja på hisun 500 vart tömmer man och fyller på ???
    9 januari 2022 kl. 11:46:07
  • matte711: Goes 520
    29 december 2021 kl. 19:46:46
  • Jupiter: Här va de livat. 😁
    11 november 2021 kl. 20:08:55
  • Larsa570: POLARIS 570 FRÅN 2018
    6 november 2021 kl. 12:03:34
  • Tobbe85a: Servo
    3 oktober 2021 kl. 16:22:53
  • vretstorpsbo: Hej Jag har ett suzuki 250 projekt som behöver delar. Någon som vet om det finns någon atv - skrot ? Det är bl a en gaffel till bakre kardanknut som saknas. Till att börja med.... En verkstadshandbok vore också bra!
    30 september 2021 kl. 15:34:47
  • Vippen: Hej! Jag har en 125cc fyrhjuling som går på högsta varv när jag startar den.. måste ha choken helt öppen för att få igång den, kan inte göra något för att få ner varvandet.. har testat vrida på bränsle/luft skruven men inget händer, det är en trottelförgasare. Snälla hjälp då jag vill få den att gå bra innan vintern, mvh Ville
    29 september 2021 kl. 01:00:52
  • Limme: Tjena ja va ute å körde min fyrhjuling och sen så stanna den av den böööuuhhh sen dog den och ja kolla så ja int råka he på killswitchen men de va de ej och sen kolla ja om den hade nå gnista och nej det hade den ej ja ha kolla cdin och den får ström till den 13volt och sen kolla ja spolen och de ja gjorde va att ja satt röd på spolens fäste asså coilen och satt den svarta där kabeln gå in ti spolen där den svartvita å den gröna som är fast lödad i en liten pinne och då visa multin 0.1 ti 0.2. Äre statorn som ä trasig?
    27 september 2021 kl. 20:53:24
  • Limme: Hallå
    27 september 2021 kl. 20:50:38
  • vretstorpsbo: Fungerar sök-funktionen här? jag får bara gamla saker som svar
    26 september 2021 kl. 08:07:35
Import, sjöfrakter, förtullningar
Spela harpan, kul spel helt enkelt
  • SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder
    SimplePortal 2.3.7 © 2008-2023, SimplePortal | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info