Nu har jag kört en heldag i skog o klet och kan säga att det är en helt ny maskin att köra. Nu har jag inte så mycket att jämföra med men kraften som saknades fanns där nu. Oftast när jag varit ute och kört i terrängen så har lågväxeln legat i men den var sparsamt använd idag, variatorkåpan kändes även mycket svalare nu. Nackdelen är att maskinen ville ha mer soppa nu och att varvet ligger såpass mycket högre att det blir lite störande på transportsträckor. Tänkte passa på att fråga om det är nödvändigt att göra rent variatorerna om man får in vatten innanför kåpan, körde nämligen ner i ett för djupt dike idag och fick tömma ut säkert 2liter dretvatten ur kåpan. Variatorn gav sig med slirandet efter en stund men det kanske inte är så bra med grus/lervatten på variatorerna.//Extruder
Citat från: extruder skrivet 8 april 2012 kl. 22:23:36 Nu har jag kört en heldag i skog o klet och kan säga att det är en helt ny maskin att köra. Nu har jag inte så mycket att jämföra med men kraften som saknades fanns där nu. Oftast när jag varit ute och kört i terrängen så har lågväxeln legat i men den var sparsamt använd idag, variatorkåpan kändes även mycket svalare nu. Nackdelen är att maskinen ville ha mer soppa nu och att varvet ligger såpass mycket högre att det blir lite störande på transportsträckor. Tänkte passa på att fråga om det är nödvändigt att göra rent variatorerna om man får in vatten innanför kåpan, körde nämligen ner i ett för djupt dike idag och fick tömma ut säkert 2liter dretvatten ur kåpan. Variatorn gav sig med slirandet efter en stund men det kanske inte är så bra med grus/lervatten på variatorerna. //Extrudervore jag dej skulle ta göra rent, varje gång jag har fått in vatten så har jag gjort det, man har nog igen det i långa loppet.