Vi i SATVF?? Vilka av alla hundra medlemmar inkl oss menar du? För såvitt jag vet så sitter väl inte du i styrelsen?Jag har åkt med ett antal medlemmar ur SATVF och jag kan säga att den körningen inte skiljer sig ett skit jämfört med den vi bedriver. Du dömer ut en förening som inte ens existerade när filmen gjordes och dessutom pga av ETT filmklipp där det inte fanns någon annanstans att köra för att ta sig över älven. Som Pontus skrev "hade det funnits en bro hade vi tagit den". Och om du dessutom är livrädd för att myndigheter ska se vårt illa valda vägval så gör det ju inte saken bättre att starta en ny tråd i ämnet och exponera vandalismen ytterligare. Eftersom filmen ifråga har skapat magont hos vissa har jag bestämt mig för att ta bort den från Youtube då jag inte vill dra andra seriösa atvåkare i skiten. Jag ber er alla som aldrig kört i/på vatten, myrar, berg med vitmossa/lavar, rötter och annan som kan ta skada i naturen omursäkt.
Ju mer olaglig körning, desto mindre välvilja att verka för lagliga leder.Dom är inte ett skit intresserade av att skapa leder för att "fulåkare" eventuellt väljer dessa istället.
Det är ju precis det de är
Att ta vägen över älven bara för att en bro saknas, är ett jävligt korkat argument. Vem har påstått att jag sitter i styrelsen, och vilken skillnad skulle det göra om man sitter där eller inte?. Jag arbetar i kommunala skogar och naturreservat, b.l.a därför blir jag förbannad när jag ser ett sånt jävla otyg som att köra i ett vattendrag och sen försvara det hela med att bro saknas!! Jag träffar flera gånger i veckan kommunekologer och andra tjänstemän som kommer besluta om eventuella leder.Jag kan försäkra att dom är JÄVLIGT nyfikna på den allmänna inställningen till "fulåka".Ju mer olaglig körning, desto mindre välvilja att verka för lagliga leder.Dom är inte ett skit intresserade av att skapa leder för att "fulåkare" eventuellt väljer dessa istället.Det är dialog med t.e.x SATVF som gäller, och bevis på att hjulingåkare är beredda att respektera terrängkörningslagen.
Typiskt myndighetspersoner, de tror de kommer någonvart genom att vara paragrafryttare och bromsa utveckling genom att vägra agera.Det är säkert som du säger animersmyra, men det är en otroligt barnslig reaktion från myndighetspersonerna att reagera på det sätt du beskriver.Det sparkas alldeles för lite folk i Svenska myndigheter...
Vart är gilla knappen!???
kraftiga irreparabla skador?Skillnaden är ju att skador gjorda av Atv svider mer i ögonen än i terrängen.En skogsmaskin gör betydligt mer skada, och ofta görs ingen återställning eller markberedning, om det görs så uppkommer också skador på berg så hela debatten är infekterad av just det faktum att nån kört för nöjesskull.Självklart ska man inte jämföra Atv skador med skador gjorda av skogsmaskiner och skogsnäringen , det sist nämnda genererar ju VÄLDIGT mycket pengar ...Men skadorna är knappast kraftiga irreparabla skador.