förresten vad kostade det?
Efter 10 timmars servicen på min maskin så gick växlarna mycket lättare att få i.Kan nog ha med oljebytet och göra?
Troligen så har du en bra återförsäljare som var snäll och rengjorde variatorn. Bör inte haft med oljebytet och göra.
Var och hur smörjer ni lagren innan hopplock? Nu när jag plockat bort själva kopplingen #21b med dom två lagren #22 för inspektion så tycker jag inte lagren är speciellt dåliga, hur lätt ska dom snurra ca? Det hörs absolut inge knaster eller snurrar ojämnt tycker jag.jag kan snurra med ett finger men det tar emot litegrann.. tillbaka till frågan, tar man bort lagren och fettar inifrån eller lägger man fett i själva spåren på 21b med lagren på plats? sen vid #25 ska man oxå fetta, lägga i spåret vid fjäderpiggarna bara?
Om lagrena är bra, låt dom sitta kvar i envägs kopplingen. Smörj lite fett i de sneda spåren mellan lagrena. Lagrena är permanent smorda så dom ska inte smörjas. Montera ihop men uteslut plast brickan med nr 20 helt. Då den ej fyller någon funktion.