Har varit och införskaffat ett luftnings kit på biltema. Jag har skruvat av plasten den "svarta" sido kåpan " sitter med 3 st skruvar" då kommer jag åt att se behållaren och den verkar i sin tur sitta med en skruv med mutter skalle. Om jag lossar den muttern kan jag då komma åt behållaren för bromsvätskan? eller måste jag strippa bort mer plast?Sen när det väl är klart så har jag fattat det som så här.*Fyll på behållare med vätska*fäst luftningskit på nippeln*öppna nippeln och tryck på bromsen*Börja med det bakre bromsen och fortsätt med vänster sen höger fram.*se till så att det inte någonsin är tomt på vätska i behållaren..stämmer detta?? :?: :?:
Man ska unvika att trycka vätskan baklänges eftersom man då sprutar tillbaka ev smuts till huvudcylindern vilket resulterar i att den kan paja !antingen köper du en avluftningssats på biltema eller så tar du en 15-20 cm lång slang o fäster den på luft nippeln du skall lufta sedan så fyller du en flaska eller dylikt med ren bromsvätska o stoppar ner slangen i den se till att slangem kommer under vätske nivån i flaskan sen e det bara o lufta!