ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Kolla nivån på kylarvattnet?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 ... 5  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Kolla nivån på kylarvattnet?  (läst 33440 gånger)

Utloggad Zacko

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Zacko
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #12 skrivet: 5 mars 2012 kl. 08:30:37 »
Kan bara hålla med! När jag fick tillbaka den från service hade dom missat att fylla på systemet, fick i nästan 1 liter !!! Trots detta var expansionskärlet på maxnivå. Som tur va han jag stänga den innan den gick varm....
Då ställer man sig några frågor , varför ha max och min på detta kärl när den ändå inte återfyller systemet om det blir tomt ??? Är det bara en catchtank som tar det som kylsystemet inte behöver ? I så fall varför höjs och sänks denna niva vid varm och kall motor.
Är inte riktigt klar över hur detta fungerar....

Mvh H

Citat från: HADES skrivet  5 mars 2012 kl. 07:29:57
På en cf 500 kan du ha tomt i kylaren o ändå fullt i expansionskärlet.Så vill du veta att systemet är fullt måste du kolla i kylaren.Kylaren matas INTE från expansionskärlet.  mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #13 skrivet: 5 mars 2012 kl. 08:48:27 »
Citat från: Zacko skrivet  5 mars 2012 kl. 08:30:37
Kan bara hålla med! När jag fick tillbaka den från service hade dom missat att fylla på systemet, fick i nästan 1 liter !!! Trots detta var expansionskärlet på maxnivå. Som tur va han jag stänga den innan den gick varm....
Då ställer man sig några frågor , varför ha max och min på detta kärl när den ändå inte återfyller systemet om det blir tomt ??? Är det bara en catchtank som tar det som kylsystemet inte behöver ? I så fall varför höjs och sänks denna niva vid varm och kall motor.
Är inte riktigt klar över hur detta fungerar....

Mvh H
Expansionskärlet är inte till för påfyllning då det endast tar hand om expanderande vätska.På bilar som t.ex volvo 240 sitter det högre än kylaren o kan då misstas som påfyllningshål då det funkar på dessa.Men på en cf 500 är det BARA till för att ta hand o det överflöd som uppstår vid expansion.Påfyllning måste tyvärr ske via kylaren.  Tror det nämns i handboken oxå,mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad volvofreak

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 409
  • Total likes: 11
  • Kön: Man
  • CF MOTO 500cc-11
    • Visa profil
volvofreak
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #14 skrivet: 5 mars 2012 kl. 09:08:59 »
På våran bil så finns det inget kylarlock att fylla i, bara expansionskärl. Hur funkar det på bilen? :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Cf Moto 500cc lång-11
Mjuk väska bak
2st 18 watts ledlampor som extraljus
Plog
Ctek laddare
Släpvagn
Fjärrstyrning till vinschen
Syntetlina
Symtec hand/tumvärmare

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #15 skrivet: 5 mars 2012 kl. 09:34:18 »
Citat från: volvofreak skrivet  5 mars 2012 kl. 09:08:59
På våran bil så finns det inget kylarlock att fylla i, bara expansionskärl. Hur funkar det på bilen? :hmmm:
Det är så på många bilmodeller,hojar oxå.Men INTE på cf-500.  mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #16 skrivet: 5 mars 2012 kl. 09:39:58 »
Citat från: HADES skrivet  5 mars 2012 kl. 09:34:18
Det är så på många bilmodeller,hojar oxå.Men INTE på cf-500. Skulle dessutom gissa på att erat bilexpansionskärl har ytterligare en slang i botten som ger retur direkt i kylaren. mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Zacko

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 21
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Zacko
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #17 skrivet: 5 mars 2012 kl. 19:57:33 »
Jag är med på detta !    MEN !  varför är det märkt med en max och min-nivå expansionskärlet och varför ändras nivån när den varm och kall  ????????????
Min ÅF sa att det enda jag behövde kolla var att nivån låg mellan max och min i expansionskärlet...

Mvh Hasse


Citat från: HADES skrivet  5 mars 2012 kl. 08:48:27
Expansionskärlet är inte till för påfyllning då det endast tar hand om expanderande vätska.På bilar som t.ex volvo 240 sitter det högre än kylaren o kan då misstas som påfyllningshål då det funkar på dessa.Men på en cf 500 är det BARA till för att ta hand o det överflöd som uppstår vid expansion.Påfyllning måste tyvärr ske via kylaren.  Tror det nämns i handboken oxå,mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #18 skrivet: 5 mars 2012 kl. 21:05:05 »
jag är tämligen övertygad om att expansionskärlet på CF, precis som på många andra hjulingar, är av atmosfärstryckstyp, dvs inget tryck finns i kärlet, det är fjäderkraften i kylarlocket som håller ett tryck i kylaren.
för länge sedan (volvo PV) så var kylsystemen av öppen typ, då satt det ett kylarlock och när vätskan expanderade så trycktes den förbi kylarlocket och ut i ett överskottsrör, rakt ut, och när motorn kallnade så sögs det in luft i systemet. så att det alltid var en luftficka högst upp i kylaren.
Senare kom det slutna system, där ett expansionskärl monterades på detta överskottsrör, och det som trycktes ut hamnade i kärlet, och när systemet sen kallnade så sögs det tillbaka vätska från kärlet till kykaren, så det blev ingen luftficka i kylaren. locket på detta kärl hade ventilationshål.
och ännu senare började det komma system med trycksatt expansionskärl, där finns inget kylarlock, utan systemet står i direktkontakt med expkärlet och locket på kärlet håller trycket.

så om man har gjort ingrepp i kylsystemet, DÅ fyller man direkt i kylaren, ut och kör och låter den kallna och kollar kylaren en gång till, och efterfyller där.
sen ska det räcka att hålla koll på nivån i kärlet, OM kylarlocket tätar ordentligt, och slangen mellan kylare och kärl inte drar in tjuvluft, så ska man inte behöva öppna kylarlocket, när motorn blir varm så ska luftbubblor tryckas ut i kärlet, och när den kallnar ska vätska sugas in.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #19 skrivet: 6 mars 2012 kl. 06:55:22 »
Citat från: Oskar P skrivet  5 mars 2012 kl. 21:05:05
jag är tämligen övertygad om att expansionskärlet på CF, precis som på många andra hjulingar, är av atmosfärstryckstyp, dvs inget tryck finns i kärlet, det är fjäderkraften i kylarlocket som håller ett tryck i kylaren.
för länge sedan (volvo PV) så var kylsystemen av öppen typ, då satt det ett kylarlock och när vätskan expanderade så trycktes den förbi kylarlocket och ut i ett överskottsrör, rakt ut, och när motorn kallnade så sögs det in luft i systemet. så att det alltid var en luftficka högst upp i kylaren.
Senare kom det slutna system, där ett expansionskärl monterades på detta överskottsrör, och det som trycktes ut hamnade i kärlet, och när systemet sen kallnade så sögs det tillbaka vätska från kärlet till kykaren, så det blev ingen luftficka i kylaren. locket på detta kärl hade ventilationshål.
och ännu senare började det komma system med trycksatt expansionskärl, där finns inget kylarlock, utan systemet står i direktkontakt med expkärlet och locket på kärlet håller trycket.

så om man har gjort ingrepp i kylsystemet, DÅ fyller man direkt i kylaren, ut och kör och låter den kallna och kollar kylaren en gång till, och efterfyller där.
sen ska det räcka att hålla koll på nivån i kärlet, OM kylarlocket tätar ordentligt, och slangen mellan kylare och kärl inte drar in tjuvluft, så ska man inte behöva öppna kylarlocket, när motorn blir varm så ska luftbubblor tryckas ut i kärlet, och när den kallnar ska vätska sugas in.
Det du skriver stämmer så länge inget kylmedium lämnat kylaren,t.ex vid läckage.Du kan ALDRIG fylla upp en kylare via expansionskärlet på en cf 500.Så är man SÄKER på att kylaren är full räcker det med att hålla koll på nivån i ex-kärlet.Men är man det minsta tveksam o vill VETA att systemet är fullt innebär det tyvärr lite mek iform av att demontera lasträcke o huv o kolla i kylaren.Håller med om att det inte är speciellt användarvänligt,tack o lov är ju x8:an begåvad med en fin framlucka som tas bort på 5 sekunder för att kolla nivån.Det går framåt i kina oxå tydligen=) mvh//hades
« Senast ändrad: 6 mars 2012 kl. 07:02:04 av HADES »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #20 skrivet: 6 mars 2012 kl. 07:09:35 »
Då locket endast öppnar passagen till expansionskärlet när vätskan e så varm att det blir övertryck borde ju locket va stängt när den kallnar.Så jag förstår inte hur nån vätska skulle kunna sugas tillbaks då,borde ju va stängt.Om allt funkar som det ska borde det ju inte va nån större aktivitet i expansionskärlet öht då det endast hanterar lite övertryck i form av luft.Såg att x:an fått en extra liten "gummikork" som sitter innanför locket på ex-kärlet,så ni som upplever att det lite "sladdriga" locket på burken far o småpyser o droppar kan nog beställa en sån "plopp" o trycka dit,för det e samma mått.  mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #21 skrivet: 6 mars 2012 kl. 20:57:20 »
Citat från: HADES skrivet  6 mars 2012 kl. 07:09:35
Då locket endast öppnar passagen till expansionskärlet när vätskan e så varm att det blir övertryck borde ju locket va stängt när den kallnar.Så jag förstår inte hur nån vätska skulle kunna sugas tillbaks då,borde ju va stängt.Om allt funkar som det ska borde det ju inte va nån större aktivitet i expansionskärlet öht då det endast hanterar lite övertryck i form av luft.Såg att x:an fått en extra liten "gummikork" som sitter innanför locket på ex-kärlet,så ni som upplever att det lite "sladdriga" locket på burken far o småpyser o droppar kan nog beställa en sån "plopp" o trycka dit,för det e samma mått.  mvh//hades

om man studerar ett kylarlock noga (iallafall det på min buick roadmaster, som har sånt system som de flesta hjulingar) så ser man att mitt i kylarlocket sitter en backventil, så om vätska ska tryckas ut från kylet till kärlet, så krävs det ett tryck på 15PSI för att övervinna fjäderkraften, men åt andra hållet krävs inget tryck alls, eftersom backventilen öppnar.

du har rätt i att det kan försvinna vatten i kylet utan att det försvinner i kärlet lika snabbt, vid ett läckage, men har man läckage så får man ju helt enkelt fixa det..
vätskevandringen mellan kyl och kärl fungerar ju bäst om systemet inte läcker.
små läckor, som endast läcker med motorn igång, t.ex. vattenpumpens axeltätning klarar det också av.
så efter man fyllt systemet ska man köra, låta den kallna och kolla i kylaren, upprepa det ett par tre ggr, sen behöver man bara kolla i kärlet om man inte har nåt läckage, och om kylarlocket fungerar och ingen luft tillåts sippra in mellan locket och kärlet.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #22 skrivet: 7 mars 2012 kl. 07:09:36 »
Citat från: Oskar P skrivet  6 mars 2012 kl. 20:57:20
om man studerar ett kylarlock noga (iallafall det på min buick roadmaster, som har sånt system som de flesta hjulingar) så ser man att mitt i kylarlocket sitter en backventil, så om vätska ska tryckas ut från kylet till kärlet, så krävs det ett tryck på 15PSI för att övervinna fjäderkraften, men åt andra hållet krävs inget tryck alls, eftersom backventilen öppnar.

du har rätt i att det kan försvinna vatten i kylet utan att det försvinner i kärlet lika snabbt, vid ett läckage, men har man läckage så får man ju helt enkelt fixa det..
vätskevandringen mellan kyl och kärl fungerar ju bäst om systemet inte läcker.
små läckor, som endast läcker med motorn igång, t.ex. vattenpumpens axeltätning klarar det också av.
så efter man fyllt systemet ska man köra, låta den kallna och kolla i kylaren, upprepa det ett par tre ggr, sen behöver man bara kolla i kärlet om man inte har nåt läckage, och om kylarlocket fungerar och ingen luft tillåts sippra in mellan locket och kärlet.
Meckar tyvärr inte buick.Pratar bara om cf här.Går inte att jämföra rakt över varenda fordon som finns,man får helt enkelt skapa sig erfarenheter om det specifika fordon det talas om för tillfället.Husaberg o buick har vissa egenskaper,cf andra.Händer allt för ofta att det kommer in fordon på service där folk fyllt hela expansionskärlet i tron om att dom fyller kylaren(t,ex efter en kokning).Sen saknas det 1 liter eller mer i kylaren.Cf har tyvärr inget buicklock,,,så den suger inte ur kylarvätska från expansionskärlet.  mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad airborne

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 11
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • x5 2011
    • Visa profil
airborne
SV: Kolla nivån på kylarvattnet?
« Svar #23 skrivet: 7 mars 2012 kl. 16:05:02 »
Min cf har nog ett buick lock för den visar under undre strecket på expansionskärlet vid kall motor och när motorn är varm så är det uppe vid övre strecket så kylaren både suger och pressar ur sig kylvätska till expansionskärlet. Samma fenomen på kompisens cf.

Eller så har jag förväxlat locket till min pontiac 60 så det kanske sitter ett pontiac lock på :lol:.

Nej sanningen är nog den att alla kylsystem med expansionskärl har förmågan att både suga ur samt fylla expansionskärlet eller hur? :djump:
Anmäl till moderator   Loggat
x5 2011
Loncin 250 atv
2 st Husqvarna 250 cross
yamaha tt330 enduro
landrover 52

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 ... 5  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Kolla nivån på kylarvattnet?
 


Online just nu.

604 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 659. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info