Tacl för tipsen, jag har ju som sagt licens på tigen så jag har inte haft några problem med dåliga fogar, men det är ju produktion på löpande band jag håller på med så det är ju möjligt att den mänskliga faktorn misslyckats med en pipe:)nåja nog om det, det blir inga mer misstag:)tänkte lägga in en liten rolig bonusbild på ett jobb jag gjorde igår, jag håller inte bara på med atvs har byggt världens kompaktaste avgassystem på en Polaris 800 med boondocker turbo(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Ja det är fina grejer, jag snackar inte skit om hans hantverk, utan bara valet av bild Är själv svetsande EWS:are och har licens på det mesta.Det är en yrkesskada att kolla svetsar och konstruktioner hela tiden.Som sagt fina svetsar, alltid svårt att svetsa rör med böjar , speciellt med små diametrar där man får flytta kroppenMycket när man går runt med svetsen.
Till alla er som inte har tigsvetsat förut, jag har provat en del. Och kan bara säga att Robin kan verkligen sin sak. Smälta metall så det "funkar" kan de flesta, men denna finish som jag sett på Robins bilder, det snackar man faaan inte skit om. Roligt med fina hantverk, speciellt på en ATV
Inge mer gnäll på mina svetsar nu! (skämt) här är en svets jag la idag på ett av några Artic system jag håller på med:)