Var det jag tänkte lowest att du hade nog koll på vad det är och kan ge råd till kibbe84 då det är skillnad på starten från bil hehe är bilmek i grunden men har inte rotat i brute motor förut satt och läste i verk handboken och försökte klura ut hehe..Mvh Nisse
Är en avdankad bil å lastbilsmek i grunden ja mä Fick lika fel på Dinlin ja hade för Kawa skruvar man väl inte på man bara åker å åker Startmotorn slår alldrig till som på en bil den snurrar bara runt runt
jo det lilla hjulet på solenoiden kommer ju ut och går i svänghjulet som i sin tur snurrar motorn tills den startar=)
jag kanske förklarade mig lite dumt det jag menade var att på en startmotor till en person bil så skruvas solenoid hjulet ut och tar tag i startkransen på svänghjulet medans på hjullen så är det bara en axel med splines och en sk frihjuls clutch. mvh nisse
Ska börja med och tacka för ni tar er tid:) atv-forumet måste ju va ett måste för alla atv ägare:)Som sagt har jag tagit bort den svarta kåpan, bakom den sitter en rätt så stor mutter, (håller vevaxeln kanske? )Är det bara och skruva bort den?Blir nog och beställa lite från USA , behöver lite annat , så som diff vire, och båda fotstegs plasten + kugghjulen.Finns det någon bra sida som går och beställa ifrån?Återigen tack för ni tar er tid:)