Mini semester med quad??? ;-)
Jajjemän!
Vart bär det av då?? Ska upp till Värmland snart med min när den och bilen är tillbaka hemma..
ofan, upp med några andra eller?
... planerar jag en minisemester själv uppåt landet...
Vi vill gärna veta lite resvägar, kul att höra hur du lägger upp det!
Idag har jag haft en liten mekdag och pysslat med lite allt möjligt.Förutom standardputs och smörjning så har jag modifierat "hylsorna" som sitter inne i A-armarna. De är lite längre än själva röret som hylsan sitter i så att A-armarna kan röra sig fritt, men däremot tycker jag det var för mycket glapp. Både övre och undre A-armarna kunde glappa horisontellt ~1mm. Tog bort hylsorna och kapade ner dom ~0,8mm. Nu är det precis så att armarna går fritt. Tyvärr inga bilder.Sen mätte jag upp bakhjulen efter ett tips från någon här inne. Omkretsen skiljer vid exakt samma däcktryck ca 1,2 cm. Innova 225/40-10 köpta från Loeffler-quad.de.Är detta vanligt? Borde inte vara alls bra för svingbussningar och bakhjulslager.
1,2cm?! Det var inte dåligt, hur gamla är däcken? Kan det vara så något av däcken är felmonterade?
Hjulen har nog rullat 5 mil. Köpta nu i våras.Det hjulet som har lägst omkrets tycker jag svänger en hel del på fälgen, men svårt att säga.