Ok, tack för info och tips. Hur mycket skiljer det då om man som jag bara kommer byta insats i originaldämparen och köra med UNI luftfilter? Skiljer ju en hel del i pris om man istället väljer PowerCommander III. Den kan man ju också beställa och få en map anpassad till det trim man har? Märkar jag skillnad?
ok LAHA men hur kommer det sig att killen har vitt stift nu på vintern men inte på våren? och varför har vi alla köpt en bränslebox om nu inte det behövs? det klarar ju insugstemp givaren av att reglera i din mening!? försöker liksom bara att hjälpa till ist för att kringgå killens problem.Danne_80:jag tycker inte du ska köra allt förmycket med din hojj om den visar ett vitt stift men det är ju min åsikt.
Håller inte riktigt med dig nu. Du har ju en mapp i ECU:n från början som styr bränsle mängden. Temp sensorn i insuget ger ECU info om temp och ändrar därefter bränsle mängden. Hur mkt den kan ändra bränslet vet jag inte men säkert inga större mängder.
Du har PM Raecer! Dålig koll på vad de brukar säljas för begagnade, men 1500kr, är det rimligt? Ska försöka hinna med att fixa en bild på stiftet senare ikväll. Angående PCIII, ser att vissa säljer dem och specar årsmodell 06-08 tex, pasar de inte alla årsmodeller? Jag har en ´08.