Förbrukning under inkörning är en bit över litern. kanske 1,3-1,4 L/milenInga problem att åka på ställ efter grusvägar med kärringa bakpå, på black ed så blev hon åkrädd men nu sitter hon så jävla bra så det känns "säkert"Jag tycker den känns mindre än vad den är MEN då är jag heller ingen expert alls
Jo, men är ni en auktoriserad handlare av Yamaha, Suzuki eller kanske Honda?Troligtvis inte.De jag nämner säljer massvis med maskiner, men i stort sett inga lv-reggade.Och kolla priset på en tjugo år gammal Sukka så ser du att de knappast sjunkt något att tala om i värde.Bland de rena nöjesåkarna och bland de som har fyrhjuling istället för mc är de terrängreggade mindre poppis, men det betyder KNAPPAST att denna grupp är på väg att självdö.Alla bor liksom inte i en stad och bara åker väg... Gällande försäkringen så betalar jag mindre per månad (om man nu skall räkna så) för mina BÅDA terrängskoterreggade ihop än vad du gör för en lv-reggad.Inte jättepengar, men ändå en fördel.
Det är i just sådan teknik du hittar förklaringen till dom extrabuntar med tusenlappar du får pynta när du köper en "märkesmaskin"..Fyrhjulsdriften GÅR att koppla in i såna lägen på en x:8 oxå,men är absolut inget att rekommendera att göra till en vana då det förr eller senare leder till haveri. mvh//hades
Gör Suzuki och Honda 4-hjulsdrivna landsvägsreggade maskiner? Yamaha har jag ingen koll på.
Tja!Följer detta forum med spänning som nybliven ägare till en 4-hjuling...dock en GOES, men har inga bra eller dåliga erfarenheter av märkesmaskiner eller inte. Det mest tragiska är att alla har samma intresse, men endå blir ovänner pga märkesval??? Det var det....nu till min fråga Jag har läst i GOES bok att man ska stå still när man lägger i/ur 4-hjulsdrift/diff, men mecken hos ÅF säger att maskinen ska rulla lite långsamt då man lägger i/ur 4-hjulsdriften för att "kuggarna" ska gå i varandra utan belastning? Hur ser Du på detta? OBS!!! Jag gör inte "narr" av någon då jag undrar detta, utan är bara mer nyfiken på hur man ser på saker och ting från Er som har betalt för att mecka med dessa prylar.Mvh.Jens