Jo,håller med,fjädringen e mycket bättre.Men i stora drag är den uppbyggd på samma sätt.Tycker den har lite väl stor vändradie faktiskt,,,men det glömmer man fort när man spänner högertummen igen..=) mvh//hades
Gör Suzuki och Honda 4-hjulsdrivna landsvägsreggade maskiner? Yamaha har jag ingen koll på.
Ja, men inte över 400 kubik... Däremot säljer de maskiner till företag som anpassar dem för vägbruk, med bla blinkers och strypningar i motorn och sen säljs dessa med övertejpade Yahama-loggor här i Sverige, men inte hos Yamaha själva, utan tex hos Tommys motor, FourByFour osv.Vägreggade, men utan den femåriga garantin som Yamaha annars har.Det är ju dock en Yamaha ändå, trots att det kanske står Dresel i regbeviset.
Missade du min första mening i mitt svar, eller skall jag förtydliga än mer? Dock förstår jag inte vart du vill komma, eller vad du undrar efter egentligen... ...ej heller förstår jag vad detta rör denna tråd.Har du frågor kring vägreggade japanska bigboremaskiner så kan du ju starta en egen tråd om just det.
Ok, men då säljer inte Yamaha, Suzuki eller Honda vägreggade. Då vet jag, tack.Mvh.Jens
Jag kommer inte ihåg exakt vad saken gällde... och förstår inte varför detta divideras fortfarande.Dock handlar nog inte andrahandsvärdet till största del om eventuell "märkesvana" utan om ren och skär verklighet gällande driftsäkerhet, kvalité och slitstyrka och det tveklöst största antalet sålda fyrhjuliga motorcyklar av ATV-typ i Sverige är sådana som används på ställen där terrängregistrering funkar minst lika bra som lv-reggat så den marknaden lär knappast dö ut.
Av era kunder ja.Men inte av landets ATV-förare generellt.Det finns tusentals och åter tusentals i landet, men man ser nästan aldrig någon i trafiken.