TACK FÖR TIPPSET MEN KAN INTE BETALA SÅ MYCKET FÖR MIN ÅLDER HAR INTE HUR MYCKET PENGAR SOM HÄLST
Det där med kärra är inte lätt främst för att man inte vet hur mycket man kommer att använda sin kärra innan man har köpt en!Jag började med en från Jonsered till trädgårds traktor men lite kraftigare an dom vanligaste.Nästa vang blev en från Jula lite större och framför allt kraftigare hjul! precis som du hört här på forumet upptäckte jag också att om det lutar lite så välter det väldigt lätt!Eftersom jag ofta har med barnen så tyckte jag att det var värt att sattsa på en bättre kärra, det blev en XYZ som min smed kompis hjälpte mig att bygga ett insattsflak till! Han har för övrigt hjälpt mig att bygga en typ bur till barnen till Jula kärran som givetvis går att ha på XYZ också.
tack tack tack!! mycket bra skrivet den där jonsered hur mycket betalade du för den.
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Jag betalade under tre tusen men nu såg jag att den kostar 4100 kr och då finns det kanske bättre val!?
ja den kostar mer nu men va den bra och hur mycket lastade den som max Den är liten och smidig, nästan lite skottkärra över den. Kärran från jula är mycket mer stabil och själv tipp, funkar kanon! den har jag kvar och använder när det är jord och sand som ska fraktas. Nackdelen är hjulen som inte är dom bästa direkt, men så är dom inte specielt dyra så jag har byt ut dom två omgångar.Tekniska data DimensionerLastdimensioner 123 x 90 x 30 cm Lastkapacitet 225 kg Däckdimension 457 mm / 18 " http://www.jonsered.com/se/ride-on-mowers/ride-on-mower-accessories/bakmonterade-tillbehor/vagn-pro-till-akgrasklippare/
Du tycker priset var OK men tycker Julavagnen var för "stor"?? Jag förstår inte vad det var för fel på storleken på Jula-vagnen? Den borde spåra fint efter din maskin. Jag hade haft viss förståelse om du hade nån mindre ATV typ 80cc eller nåt som du skulle dra med. Men en X7:a är ju inte nån mini/midi-variant av ATV. Kommer du fram med själva fyrhjulingen borde vagnen hänga med utan problem. Den är ju enl tekniska fakta bara några centimeter bredare. I skogen brukar några centimeter hit eller dit inte märkas. Skillnad är väl om man ska få in vagnen i ett trångt garage eller måste passera mellan huset och garaget och det är väldigt begränsat med utrymme..... blir ju kanske knepigt om det skrapar i väggarna, men i skogen?!??? Beg vagnar hittar du annars på Blocket och liknande ställen. I bland kan det kanske finnas nån beg vagn hos någon handlare.