Jag funderar på att skaffa mig en sån här. Påminner om den som t1an länkar till.Finns hos Uppsalafritid för samma pengar 12500.- och jag gillar bättre krantornet och timmerstakarna hos den här bättre än motorbitens.(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)http://www.uppsalafritid.se/
en fråga måste man ha ledad kul handske
Jag sa en gång som du.... De lutar inte där jag ska köra.... Jag har en flakvagn liknande den från Honda lägre upp i tråden. Den har inte ledad kulhandske och tanken var att bara köra med den där det inte lutar, typ gräsmatta och väg. Skulle en dag svänga av vägen för att köra in i en hage. Tyckte det var nästan helt plant och det var ju ändå "väg" att köra på. Men den lilla lutningen fick vagnen att lägga sig när jag svängde. Den drog dock inte med fyrhjulingen - den gången - men kulhandsken såg ju inte så kul ut. Har man gjort den erfarenheten så inser man att allt som skall köras utanför plan asfalterad väg eller garagegolv - ska ha ledad kulhandske. Kan tillägga att den vagnen används inte mer än nödvändigt utan jag tar timmervagnen med flak i stället.
Jag har inte ledad på min lillvagn (flaket är 1x1,5m) å har klarat mig bra än så länge. Vagnen är byggd likt en släpvagn till bil med hjulen utanför flaket å har på så sätt ganska låg tyngdpunkt. Den är även rätt bred (runt 150cm) så det hjälper väl till. Har byggt denna vagnen själv å är riktigt nöjd! Men ledad handske är att föredra om man ska utanför vägen!!
så här ser min ut precis köpte min för 10 ink momsmvhtack för tippset men den är nog lite för dyr en fråga måste man ha ledad kul handske