Var ute och åkte lite väg häromkvällen och märkte att Ctek indikatorn varnade att det var lite batteri hela tiden trots att jag låg och snittade 60-70 med bara originallysena på. Tänkte att det var cteken det var fel på men efter ett tag så började den blöddra vid gaspådrag. Blev bara värre och värre samt att det började knacka i motorn eller vad man ska säga så jag stannade och knäppte av den. Skulle sen starta den men batteriet orkade inte dra runt startmotorn.Bogserade hem den och stoppade i laddaren. Då startade den direkt men knackar och går dåligt fortfarande Såg sen att det var för lite olja i och hade strax innan klättrat varit och klättrat i nåt brant berg så jag funderar på om det är det här med att ena cylindern får för lite smörjning? verkar ju vara ett ganska vanligt fel på kaworna tyvärr Men batteriet och laddningen borde väl inte ha något att göra med det, eller?
Samma sak med polarens Kawaras, samma fenomen och det slutade med renovering av motorn, gjorde 50timmars service, 10 tim senare var oljan spårlöst borta och motorn ras, Kawaras sverige tog efter många om och men på sig detta på garanti...... Fotnot - En kawaras får endast köras på helt uppmätta och raka asfalterade vägar..... (lite ironi, men inte helt osant, då hans framdiff även rasat 2 gånger)...