Garantin verkar bra tycker jag, ser ut att innefatta klistermärkena på plasten i alla fall...På allvar, kräv att få häva köpet!!!Verkar vara riktig pajasvarning på det där företaget, känns som några som vill leka affär!!!Köp från en seriös handlare, går väl att få fram vilka som är bra via forumet.De seriösa ordnar med transport m.m. så det borde inte göra något om dom ligger några mil bort.Men klart, service vill man ha nära till hands kanske...Simma lugnt!!!
Vad är detta frågan om igentligen!! Garantin verkar som sagt inte täcka ett skit, det där ska du inte skriva på.. Verkar helskumt!!!
jag fattar det som att du beställde atv:n och vart skickad till en terminal för uthämtning? eller vart den hemkörd? I så fall förstår jag att inte plogen och sånt var monterat, blir ju svårt med frakten då, ganska otympligt visst det går säkert men det blir mkt dyrare frakt.. Men sen är det ju alltid enklast att handla av en åf som man hämtar själv ifrån.. Med vänlig hälsning, markus
Köper man en sak av ett företag som är mycket biligare än alla andra är det nått fel... och du har precis stött på det ;-)Lessen å säga det men svenskar över lag e väldigt blåögda
...men nu utlovades ju en garanti som täcker allt men visar sig inte täcka något.Och säljföretaget skickar med tillbehör som inte funkar ihop och skickar sen fel saker när det skall rättas till... har fortfarande 2 månader efter köp inte en fullt fungerande ploglösning. Det är i mina ögon inte alls okej.
Hämtade direkt hos handlaren av den enkla anledningen att jag ville ha den körklar, han hade börjat skruva ihop plog osv men inte hunnit klart.Jag visste precis vad jag gjorde när jag handlade från detta företag, får jag en fabriksny suzuki 750 för samma pengar som en begagnad eller kina/taiwan-maskin så ser jag det som att jag gör en bra affär......men nu utlovades ju en garanti som täcker allt men visar sig inte täcka något.Och säljföretaget skickar med tillbehör som inte funkar ihop och skickar sen fel saker när det skall rättas till... har fortfarande 2 månader efter köp inte en fullt fungerande ploglösning. Det är i mina ögon inte alls okej.
En annan intressant aspekt från denna handlare är att dom erbjuder en garanti fast atv:n är gråimporterad, jag frågade vad garantin innebär och fick följande svar:Garantin beskriver man enklast genom att samanfatta att den omfattar alla delar på fordonet, service och reparationer gör du på valfri verkstad.På garantibeviset jag fick häromdan och som dom vill att jag signerar står det följande:Läckage täcks inte om motor,växellåda eller topplock kräver demontering.Olja kylvätska, köldmedium som behöver bytas i samband med reparation ersätts inte.Garantin omfattar inte chassi, sadel, lack, glas, katalysator, krockkudde, batteri, underhållnings/navigation/kommunikationsutrustning, elektriska kablar och kontaktstycken, slangar, vajrar.Känns som att dom just undantagit en stor del av potentiella fel...Vad tycker ni om detta?
Vad är det för försäkringsbolag?