Köpte en vinsch från Classe å satte bak på maskinen å passade på att köpa ståldrevet som finns som reservdel.Drevet alla snackar om ska vara i aluminium men när jag meckade isär skiten för att byta så satt det redan ett ståldrev i så jag köpte tydligen ett i onödan. Det där med dragkroken är knappast ett stort problem.Kinaskruvarna har på tok för låg hållfastighet så byt ut skruvarna till ett par med högre hållfastighet och locka med lite Loctite så är problemet löst.
Kika under avataren...
Drevet var väl inte allt för dyrt eller?
Jag visste vad jag köpte och är hitintills mycket nöjd med den ja.Kommer snön så blir det Ölandstur, då får vi se om jag därefter är lika nöjd.Sorry för OT.
Detta med att dra upp en bil som kört ner ordentligt i ett dike med hjuling på vinterföre Ett Norrlandsdike som är plogat en tid har ju ett snödjup ofta på 1,5 meter, och ett djup på åtminstone lika mycke om inte mer plus enbart is på vägbanan. Kan köra ner min 945 om det är nån som känner sig sugen på att demonstrera, kan sitta kvar och hjälpa till allt vad jag förmår på backväxeln. Det här har man ju försökt många gånger med skotern på lågväxeln o slirat omkring överallt men brukar bara resultera i fakta att den är för lätt och inte får det fäste som krävs fast den har 120 hästkrafter.
står som dikeskörda bilar brukar göra ( med två hjul kvar på vägen)