mmm.. jag vet, jag såg det på en 700 diesel som stod hos min åf, men dom hävdade att det inte skulle passa på min. tröökigt tyckte jag, så jag gjorde egna!
i vissa farter låter variatorn mer än motorn!!!
Om det är till nån tröst så kan jag tala om att på Can-Am så låter variatorn mer än motorn i ALLA farter!
Tråkigt att inte AC verkar kunna få bukt med dessa problem som knappast kan räknas som barnsjukdomar nu längre.En kompis köpte en Thundercat ny -09 och redan då råkade han ut för alla saker du räknade upp. Tror han bytte ut tre st batterier plus en laddregulator. Två gånger gick packboxen till vevaxeln så han fick in olja i variatorkåpan. Alla fyra hjulen glappade värre än på en 5000kr-kines-hjuling, samt en hel del annat småtask.Till slut tröttnade han och sålde.Tråkigt då det är en härlig maskin att köra.
jo men så har inte can-am nån knackande diesel heller, så den variatorn behöver inte låta ens hälften av vad min gör för att överrösta motorn!men låter can-am också som ett malande rasslande lagerljud eller mer som ett vinande?min låter malande i låga farter och vinande/skrikande i högre farter.
ja bussningarna är ett fullständigt fiasko! jag ska bara jaga tag i plastämne så ska jag svarva fram egna!