Funderar på att ta upp slitsar eller avlånga hål i hasplåten så att skiten rinner av lättare. Maskinen är en Kymco MXU 500.Vad tror ni? Är det en bra ide eller kommer jag fastna överallt?jag har hellre smuts på hasplåten än kvist genom plåten.. på min har jag hål men jag skulle hellre vara utan..Martin A
Terrängen spelar in en hel del...Jag kör mycket i skog och mark, stenig terräng och över nedfallna torra barrträd.Detta gör att jag hellre plockar av plåten vid service mm än fastnar i skogen pga hål, därför ser plåten ut så här:http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=34614.36I helgen som gick var jag på Bråt och körde, halvmeterdjup lera var svår att undvika och efter några timmars körning i sånt har man ju självklart en del kladd med sig hem.Men med vattenslang löstes problemet rätt snabbt och jag är fortfarande inte sugen på att borra.Jag tvättar sällan, men de gånger man kladdat extra blir det tvätt direkt när man kommit hem så kladdet inte hinner torka och fastna.Vanlig vattenslag, allt bara rinner av... smidigt och bra!Högtryckstvätt skvätter upp all skit i ansiktet, fyller leder och lager med vatten och låter dessutom illa.En liten hobbytvätt kanske är snäll, har inte provat någon.Den jag kör med är en hetvattentvätt från Kränzle på 220 kilo, 160 bar och 20 minutliter... Den smutsar ner och förstör mer än den rengör.