Tänk att det aldrig slår fel...Alltid någon som ska in och försöka sätta ägare med kinatillverkat på plats så fort något possitivt sägs om dessa Varför inte bara hålla sig till egen del av forumet och låta ägare av kinatillverkat vara nöjda med sitt. Det är ju inte så att man går in på t.ex. Polaris forumdel och skriver hur bra en Goes eller Dinli kan vara.Nu tänker jag bara spåna lite, nu när jag har tid över, så ta det på rätt sätt heheDet är vanligt att förstagångsköpare väljer något som är lite billigare. Handhavandefel förekommer och säkert oftare just med ens första maskin. När man sen köper ett annat märke, i tron att det ska bli bättre, har de ofta redan testat gränser för vad maskiner tål. Kan väl även vara så att ifall man lägger ut runt 100K på något så kanske man blir lite försiktigare också, jämfört med halva priset. Gissar även att några som köper dessa lite billigare märken redan har sin åsikt klar och alltså har en viss inställning från start.De som går in i ett köp utan fördomar blir ofta riktigt nöjda. Det är sant. Vissa är sämre, andra bättre, på att ge ersättning för arbeten vid garantiärenden. Har läst varningar i annat forum om ett märke just för hur garantiärenden ersätts (och följder därefter), vilket gett ett litet rykte om att just det märket har sämre återförsäljare, vilket ju är helt galet (om en är dålig behöver inte alla vara det). Nu tänker jag speciellt på De användare du nämner och ett av märkena du fått kunder att gå över till. Men det är deras åsikter och man får ta det för vad det är, att de antagligen bara gillade ett annat "märke" bättre och att det alltså inte ens behöver vara sant.Du är den första att nämna att just Dealy har låga ersättningar till återförsäljare (som jag sett), vilket man ju får tro på tills vidare då du ju själv varit återförsäljare åt dem.Ja, det kan betyda en hel del Att de nu vet hur de ska hantera sina maskiner.Att de är mer rädda om hjulingen, är snällare med den, då de kanske lagt ut det dubbla i inköp.Att de insett att det är så det är, att de nu inser att det blir fel på maskiner som används och att det bara är att bita ihop och se till att laga felen.Att de kanske har lärt sig lite mer själva och börjat fixa lite småfel på egen hand.osv...Nej, alla håller vi inte på våra "egna" fabrikat. Vill man sälja, såväl nytt som begagnat, så gör man väl det (ett bra andrahandsvärde är ju ett bra säljargument). Men vi handhar alla våra maskiner på olika sätt och därför får vi även olika syn på hur det faktiskt är. (Jag har många favoritmärken och de du nämner är två).Klart som f_n det blir diskussioner, speciellt om det kommer in någon som kör Polaris samt säljer Honda och försöker "sätta sig på" ägare av annat märke. Vore väl bättre att starta en tråd i Polaris- eller Can-amdelen om hur bra de är jämfört med t.ex. Goes eller Dinli. Det retar liksom inte upp på samma sätt (syfte?). Eller ännu bättre, skriv varför en Polaris är bättre än t.ex. en Honda, Can-am etc. Det är väl bättre att gämföra maskiner från samma prisklass (Skulle väl bli roligare diskussioner att följa hehe). Fast det ska man nog kanske inte göra då det ju är De som gått ihop, antagligen i rädsla för att mista marknadsandelar och andrahandsvärden (... redan från start borta i US när nya märken försökte slå sig in på den marknaden) Det kanske inte är så bra att börja en märkesstrid inom "De Sjus familj". (De stora sju på den amerikanska marknaden, eller här nämnda som "premium märken").Alla har vi rätt till vår åsikt, men ibland kan det vara bättre att hålla den för sig själv (vilket jag också kanske skulle gjort nu), eller i alla fall välja ställe att gå ut med det. Varför inte bara låta De med Goes och Dinli vara nöjda med Sina maskiner. De vet nog om de är bra, om de duger eller inte Är det några problem så lär de väl skriva om det här och då är det ju hjälp de behöver och inget annat.Puh, att man orkar (Jag alltså). Borde ju vara ute och köra istället, eller vara i garaget i alla fall (Hittade en "Show Chrome Digital 5-Function Motorcycle Volt Meter" i en plastpåse med prylar jag glömt bort igår)
Trampa visst någon på tårna tror jag som inte ens kör varken Goes eller Dinli.. Tog bort mitt inlägg för man kan tydligen inte ha någon åsikt om dessa kina fabrikat utan att alla som kör det blir galna.. Ber om ursäkt och ska aldrig mer säga något ont om dessa kvalitets maskiner... Sorry..
Det är lugnt Robban heheMen det är ju så typiskt att när några med kinatillverkat sitter och skriver om hur de trivs med sina maskiner så ska det alltid komma någon och tala om hur fel de har och något annat är så mycket bättre.Måste nog kolla min tå, om den är blå
Du har faktiskt lite rätt i det du skriver, onödigt att gnälla på andras maskiner /fabrikat. Är självklart jätte skoj att ni trivs med era maskiner och nog har vi lika trevligt på träffarna runt om i landet oavsett vad vi kör för fabrikat.. Jag har själv kört en dinli 450 ett tag och var faktiskt jätte nöjd med den.. Jag ska i fortsättningen bara försöka hjälpa till i denna forum del och inte försöka sprida negativt om era maskiner.. Hoppas vi nu är överens...
Jens som väntar på sin 4 x 4....
Inga bilder.Men det här har jag gjort på min 625i Max:Hasplåt alu från SPOP.Variatorkitt fas 2 från SPOP (mest för att få bort remsliret har kvar originalhjulen än så länge)Fjärrstyrning till vinschen.Dyneema lina till vinschenBacklampa LED som tänds när jag lägger i backen. Smidigt.Biltema packväska bak, moddad med bromsljus.Moddat så att alla 4 framlampor lyser på helljuset som helljus.(lyset duger inte ändå, ledlampor finns på önskelistan)Bytt handtag till "skumgummi" från biltema.(symtec värmare finns oxå på önskelistan)Styrhöjare 2" Fox. Blev mycket bekvämare att stå och köra.Spacerbultar 1.5" runt om. (totalbreddning 3")LEDlampa till skyltbelysningen. Lite bling får man ha!Då orginal ventilhattarna gick av omgående sitter det nu sådana i alu nu. Mjukat upp fjädringen runt om så mycket det går, samt lågt tryck i däcken.Monterat ctek snabbkontakt med LEDar som även visar laddning i batteriet.Monterat ett "dödmansgrepp"./M[/quotUndrar om det blev tajt med kablage o vajrar när du flyttat upp styret?? Men bilder får du allt ta o fixa...
Undrar om det blev tajt med kablage o vajrar när du flyttat upp styret?? Men bilder får du allt ta o fixa...