Jag väntade 3 veckor på min sen fick jag beskedet att det skulle ta 5 veckor till och då avbeställde jag min och köpte en i grannkommun som dom hade hemma. Hämtade den 1h efter jag hade ringt. Polaren köpte sin på Atvhuset i Göteborg och dom hade en jävla massa goes hemma. Nu kanske götet inte ligger runt knuten men det kanske kan vara värt att ta en resa till en annan by och köpa den ifall du får vänta tills nästa år. Väntan är ett helvete rent ut sagt
Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge ÅF jag har kontakt med verkar vettig och ligger dessutom runt hörnet där jag bor, vilket gör att jag vill handla av honom. Får vänta till måndag och se vad han svarar på mailet. Jag får fortsätta kolla på nätet och diverse video där...
Om dom du har runt hörnet säljer goes så ska dom ochså ta garanti reparationer och kunna göra service på din goes utan problem eller är det kanske så att du inte vill åka dit??
Okey, jag förstår dig.. Dealy har tyvärr inga krav alls på ÅF mer än att det ska säljas maskiner som tusan.. Skumt koncept, men men...
Där jag skulle ha köpt min låg också runt hörnet, hade varit perfekt å kunna hjula den dit men nu får jag åka ca 5mil för garantirep och service men det gör mig inget då jag även jobbar i grannkommun ibland Du kommer inte bli missnöjd med maskinen iaf.
Tja!Jag har ju snurrat en del och kikat på olika maskiner. Prisklassen och garantitiden på denna slår ju de flesta. Dessutom har jag hört mycket positivt och negativt om GOES, men det positiva överväger det negativa. Mycket av det negativa är dessutom rent handhavandefel vill jag påstå! Jag var inne på att beställa en Arctic Cat, men så vart jag tipsad om 520 Steel och slog till på en sådan. Det "roliga" är att många andra som kör andra märken ofta "skakar på huvudet" när man inte köper en märkesmaskin, MEN, läs om märkena här på forumet så ser Du att det är samma problem med dom. Fördelen som jag oxå ser det är att jag kan åka en maskin med garanti i 9 år till priset av vad en märkesmaskin kostar. Nu undrar säkert en del hur jag tänker, jo så här...efter 3 år då garantin gått ut, köper jag en ny maskin som har 3 års garanti = 6 år och ca. 100 000:- osv. Så Kaj, jag har oxå fått för mig att jag kommer bli nöjd. Du har gjort Din maskin grymt snygg!!!! Detta blev en liten avstickare, eller låååååång avstickare på Din komentar "Du kommer inte bli missnöjd med maskinen iaf."Ha det!Jens
Dom får skaka hur mycket dom vill på huvudet. Dom har inte roligare på en maskin som kostar dubbelt så mycket.Var för några veckor sedan på en terräng träff och vi var 5 hjulingar och en jävla massa bilar som e ointressant, 1 can am 800, 1 arctic cat 650, 1 Yamaha 400 och 2 goes 520. Vi med goes kom fram där "märkesmaskinerna" kom fram, dock hade yamahan störst problem att ta sig fram i terrängen. Håller med Dig! Alla "fel" som dom beskriver beror oftast på att sakerna "slängts" dit av någon stressad putte, eller eftermonterats av någon som haft otur/bråttom. Efter det att saker bytts ut så har det ju fungerat. Jag hade ett samtal med en Herre, som rekommenderade GOES, som hade varit på något träff. Där hade man haft en Polaris som knäckte ramen, vilket kan hända alla. Men snacket om att GOES ska vara en såååååå mycket sämre maskin än någon annan....nja? Som sagt, 3 års garanti, bara att åka till ÅF och få det fixat! Det där med växlingen ifrågasatte jag hos min ÅF och dom sa att det stämmer. Vid första servicen frågar dom alltid sina kunder ifall lådan är tillmötesgående, eller om något skall justeras.JensHar haft min inne på garantirep, packboxen i främre diffen läckte men den var fel monterad från fabrik sen hade jag ett litet hål i en drivaxelsdamask och det var också fel monterat från fabrik, den hade legat och skavt mot nått. Bytte den själv på 1h och det kostade 100:- sen är växlingen lite seg men det är en juster sak. Jag kan ha lite problem att få ur backen ibland. Provade polarens goes igår och hans växelspak e rätt justerad och den gick som smör Garantitiden är grym, 3år är inte dåligt. Jag har bara hunnit med 18mil med min, polaren har kört 40 med sin och verkligen plågat den även vält den ner för en kulle så den hamnade upp och ner, ingenting gick sönder.Folk verkar vara rädda för sånt som e tillverkat i Kina men det flesta prylarna är ju tillverkade där.Visst det kan skilja väldigt mycket på kvalitén på Kina tillverkat men om man får säga det så är cf/goes kinas "märkesmaskiner"Ni med "märkesmaskiner" håller säkert inte med mig men efter min linhai så ändrade jag uppfattning om Kina maskiner.Var riktigt nöjd med linhaien men är grymt nöjd med goesen. Men även märkesmaskiner har måndagar, skulle förmodligen också köpt "märkesmaskin" om jag hade haft råd att lägga ut dubbelts så mycket pengar men lägger hellre dom slantarna på min kåk ist. Tack så mycket, är rätt nöjd själv med utseendet på den efter på plocket
Jag har sålt Dinli och Goes ca ett år men tröttnade ärligt talat på alla problem det medförde med missnöjda och förbannade kunder som tyckte maskinerna fungerade riktigt dåligt
Men visst det är ju 3 års garanti..Dock ingen bra affär för åf då man ej får särskilt bra betalt för garanti jobb..
...och sen dess har jag inte hört ett ord ifrån dom mer än på service tillfällen och det måste väl betyda något!!
Alla håller vi ju på vårat egna fabrikat...
...och vilda diskutioner kommer det alltid att bli mellan olika fabrikat
...min åsikt med viss erfarenhet av just Goes och Dinli är att det ofta är problem maskiner..