Fyrhjulsdriften kommer inte riktigt fatta vad som händer när framdäcket är större än bak.
Tror inte riktigt att det är alla tillverkare som tänkt på detta med rullomkretsen.På min Can-Am är det helt klart att de olika storlekarna fram och bak innebär att de får olika rullomkrets - vilket Cam-Am inte tagit hänsyn till.Kör jag med samma lufttryck fram och bak blir den VÄLDIGT slingrig på vinterväglag, jag måste tappa ur rejält med luft bak, och pumpa hårt fram (typ 0.25 bak och 0.7 fram) för att rullomkretsen skall bli densamma fram och bak och maskinen skall uppträda som man förväntar sig på vägen. (Med fyrhjulsdriften ilagd vill säga)
Det är olika bredd på fälgarna fram o bak och tex ett bakdäck på en framfälg får högre rullomkrets..!!Det blir inget bra. Fyrhjulsdriften kommer inte riktigt fatta vad som händer när framdäcket är större än bak.
Precis!