ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: 2WD - varför?
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: 2WD - varför?  (läst 10512 gånger)

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: 2WD - varför?
« Svar #24 skrivet: 26 november 2011 kl. 17:00:28 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 26 november 2011 kl. 09:31:11
Det blir ALLTID mer påkänningar på drivlinan om man kör med 4WD.
Men visst, det blir mer på asfalt än i terräng.


Min slutsats är att man inte bör köra med 4WD i andra fall är när det behövs.
Vintertid kör jag alltid med 4WD, om vägen är snöbelagd - för att det behövs.
och min slutsats är att man bör köra med 4wd i terräng, dels fastnar man inte så lätt, och dels river man inte upp terrängen lika mycket som i 2wd med mer bakhjulsslir.
och jag anser inte att det extra slitaget på framaxeln är nåt att tänka på.
man kör väl inte runt i cirklar dagarna i ända? och ska man göra det så kan man ju använda 2wd, men då har man nästa problem, den odiffade bakaxeln! det bryter ju lika illa där bak, och det håller ju...
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad MiffoPonken

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 141
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
MiffoPonken
SV: 2WD - varför?
« Svar #25 skrivet: 26 november 2011 kl. 17:33:28 »
Man får väll anta att maskinen är byggd för att hålla att köra med de körlägena som erbjuds?
Eller är det som en JAS!  :whip:
Anmäl till moderator   Loggat
Goes 625i MAX Grå

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 2WD - varför?
« Svar #26 skrivet: 26 november 2011 kl. 19:15:50 »
Citat från: Oskar P skrivet 26 november 2011 kl. 17:00:28
och min slutsats är att man bör köra med 4wd i terräng, dels fastnar man inte så lätt, och dels river man inte upp terrängen lika mycket som i 2wd med mer bakhjulsslir.
och jag anser inte att det extra slitaget på framaxeln är nåt att tänka på.
man kör väl inte runt i cirklar dagarna i ända? och ska man göra det så kan man ju använda 2wd, men då har man nästa problem, den odiffade bakaxeln! det bryter ju lika illa där bak, och det håller ju...


OK, jag inser när jag inte kan vinna debatten.  :hmmm:
Men du har givetvis fel, 4WD belastar drivlinan mer, och dessutom så river man upp mer om man har diffat alla hjulen, det river upp tillräckligt mycket med 2WD trots att man bara har en axel diffad.
Om det slirar är det en helt annan sak, och då skall man naturligvis köra 4Wd.


Visst skall maskinerna vara byggda för att hålla för körning med 4WD, men nu talar vi ju om principen, vad belastar drivlinan mer - och då är det självklart 4WD som belastar mer.
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: 2WD - varför?
« Svar #27 skrivet: 26 november 2011 kl. 20:30:56 »
jag skiter väl i om jag "vinner" eller inte, det är bara så att vi har olika uppfattning, och jag anser att din uppfattning är fel!
den främre drivlinan belastas mer ja.. men inte den bakre!
sen skrev jag aldrig att man ska "diffa" alla hjulen, bara att man ska skicka kraften både framåt och bakåt när man kör på lösare underlag än asfalt el liknande.
« Senast ändrad: 26 november 2011 kl. 21:11:38 av Oskar P »
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Framnäsmannen

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 343
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bärgarkungen
    • Visa profil
Framnäsmannen
SV: 2WD - varför?
« Svar #28 skrivet: 26 november 2011 kl. 20:32:24 »
 :hmmm:
Jag vet inte, men efter alla år som jag jobbat inom lantbruk undrar jag nu varför man haft fyrhjulsdriften ilagd..... Man borde plöja tills man sitter fast och då lägga i fyrhjulsdriften. Nä, skojjar bara, jag VET varför man har fyrhjulsdriften i där. För att få större dragkraft, inte gräva ner sig så lätt, få en bättre kraftfördelning. Det är precis samma på en ATV. Fördelar man dragkraften på fler hjul minskar slirningen. Och fördelar man dragkraften på fler enheter i transmissionen minskar belastningen och därmed slitaget. Visst det kanske ökar på främre transmissionen men minskar å andra sidan belastningen på den bakre.
Lite spännande att det är så olika uppfattningar i det här, och jag tror att det mest handlar om vana och körstil vad man tycker. Och nej, jag tror inte att jag övertygar någon av mina motståndare med mina argument, men jag känner i alla fall att jag måste ställa mig på en viss sida i debatten.  8)
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 800 Max Ltd -10
PVPJTGB 9031 -63

Ski-Doo på vintern, Sea-Doo på sjön, borde det inte heta Wood-Doo i skogen då?

Utloggad Stable

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 565
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Stable
SV: 2WD - varför?
« Svar #29 skrivet: 26 november 2011 kl. 20:38:50 »
Jag åker 2wd så länge det går enbart för att det är roligare så. Slitage hit och dit har jag aldrig ägnat en tanke åt.
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000 X xc -12. Värd varenda krona!

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: 2WD - varför?
« Svar #30 skrivet: 26 november 2011 kl. 21:07:53 »
Citat från: Framnäsmannen skrivet 26 november 2011 kl. 20:32:24
:hmmm:
Jag vet inte, men efter alla år som jag jobbat inom lantbruk undrar jag nu varför man haft fyrhjulsdriften ilagd..... Man borde plöja tills man sitter fast och då lägga i fyrhjulsdriften. Nä, skojjar bara, jag VET varför man har fyrhjulsdriften i där. För att få större dragkraft, inte gräva ner sig så lätt, få en bättre kraftfördelning. Det är precis samma på en ATV. Fördelar man dragkraften på fler hjul minskar slirningen. Och fördelar man dragkraften på fler enheter i transmissionen minskar belastningen och därmed slitaget. Visst det kanske ökar på främre transmissionen men minskar å andra sidan belastningen på den bakre.
Lite spännande att det är så olika uppfattningar i det här, och jag tror att det mest handlar om vana och körstil vad man tycker. Och nej, jag tror inte att jag övertygar någon av mina motståndare med mina argument, men jag känner i alla fall att jag måste ställa mig på en viss sida i debatten.  8)
()p
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 2WD - varför?
« Svar #31 skrivet: 26 november 2011 kl. 22:05:25 »

Varför drar en 4 wd bil mer bensin än en 2 wd?

Varför har de flesta fyrhjulsdrivna bilarna idag INTE 4wd ständigt inkopplad, utan låter den koppla in när den behövs?

Jo, självklart för att det går tyngre med 4 wd inkopplad, och den extra friktionen som uppstår den uppstå i mittdiffententialen, alltså inte i den främre differentialen, utan i differentialen som kopplar ihop fram och bakaxel.
Eller förresten, det går tyngre i alla diffarna med 4 wd ilagd, mer och mer ju större skillnad man har i rullomkrets på hjulen, och ju mer man svänger.


Som en liten ankedot kan jag berätta om min fars bil, en Suzuki (med 4wd) som drog mycket bensin och käkade däck.
Felet visade sig vara en miss i tillverkningen, en liten skillnad i utväxling mellan fram och bakaxel gjorde att viskodiffen var aktiverad hela tiden, och de skilda utväxlingarna gjorde att bilen gick tungt, och däcken slets ned på en säsong (sommardäcken var slut efter typ 1500 mil)
« Senast ändrad: 26 november 2011 kl. 22:21:54 av Rickard Marklund »
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

Utloggad slangklämman

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 251
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • freerideatv.se
    • Visa profil
slangklämman
SV: 2WD - varför?
« Svar #32 skrivet: 26 november 2011 kl. 23:00:32 »
Citat från: Rickard Marklund skrivet 26 november 2011 kl. 22:05:25
Varför drar en 4 wd bil mer bensin än en 2 wd?

Varför har de flesta fyrhjulsdrivna bilarna idag INTE 4wd ständigt inkopplad, utan låter den koppla in när den behövs?

Jo, självklart för att det går tyngre med 4 wd inkopplad, och den extra friktionen som uppstår den uppstå i mittdiffententialen, alltså inte i den främre differentialen, utan i differentialen som kopplar ihop fram och bakaxel.
Eller förresten, det går tyngre i alla diffarna med 4 wd ilagd, mer och mer ju större skillnad man har i rullomkrets på hjulen, och ju mer man svänger.


Som en liten ankedot kan jag berätta om min fars bil, en Suzuki (med 4wd) som drog mycket bensin och käkade däck.
Felet visade sig vara en miss i tillverkningen, en liten skillnad i utväxling mellan fram och bakaxel gjorde att viskodiffen var aktiverad hela tiden, och de skilda utväxlingarna gjorde att bilen gick tungt, och däcken slets ned på en säsong (sommardäcken var slut efter typ 1500 mil)
ehh va?
hävdar fö fortfarande att man ska åka med 4by4 i skogen då det sliter som fan att först köra fast och stå och spinna sen lägga i 4, jäkligt lätt att dra på direkt och så pang diff , drivaxel. tror det är det största misstaget vid seriös offroadåka. men jag tror våran ägare av atv forum mest åker på vägen och inte i skogen för då skulle han veta "tänka" annorlunda  :whip: :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
x7 lång
plog
hantagsvärme
hasplåt
extralysen
artrax 2.5 vinch syntet, fjärr.maskin är  såld vad ska jag köpa?
www.freerideatv.se

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: 2WD - varför?
« Svar #33 skrivet: 26 november 2011 kl. 23:18:02 »
det är skillnad på olika fördelningslådors uppbyggnad, på min audi har jag t.ex. torsendifferential som fördelar kraften mellan fram och bak, den fungerar ju ungefär som en öppen differential tills det börjar slira, då skickar den fortfarande kraft till axeln som har mest fäste, dock inte mer än 3gånger den kraften som går till axeln med minst fäste. lyfter jag upp höger bakhjul t.ex. så går all kraft dit och torsendifferentialen funkar som en helt öppen differential.
den här bilen ger alltså inget extra däckslitage och ökningen i förbrukning består ENDAST av att det är mer roterande komponenter med friktionsförluster, samt den extra vikten.

en chevapickup har samma typ av system som på en ATV, ständig bakhjulsdrift, med inkopplingsbar framhjulsdrift.
framaxeln står då helt still vid 2wd (frihjulsnav)
och lägger man i 4wd så är fram&bakaxel mekaniskt stumt förbundna med varann. 100% av kraften kan alltså gå till valfri axel. detta system ger slitage när man svänger på hårdare underlag, dock blir slitaget fördelat mellan fram och bakaxel, och lägger man ur framhjulsdriften blir det ju fortfarande slitage, fast endast på bakaxeln, för motorns vridmoment ska ju på något sätt ta sig ner till marken, ellerhur?
så med fördelningslådan låst fördelas vridmomentet, dock är det såklart inte meningen att köra så på hårda underlag, men på vintern när det var snö/modd så körde jag med låst fördelning även på vägen.
sen finns det fördelningslådor med vanlig öppen differential med spärrfunktion, det beter sig ju som quattro fast utan möjlighet till att ge kraft till axeln med fäste, och så finns det vissa tillverkare som har öppen differential med diffbromsfunktion, som dessutom är spärrbar. (toyota landcruiser) där är det som en "4wd light" vid vanlig körning, axlarna tillåts ju att snurra olika fort, men differentialen vill gärna motverka detta och viss "brytning" uppstår, detta system ökar förbrukningen och effektförlusterna, då man ju inte kan lägga ur framhjulsdriften vid körning på barmark.
volvons viskokoppling bygger på lite av den principen med, fast där är det ingen mittdifferential med i spelet, endast en hydrokoppling mellan fram&bakaxeln, där framaxeln är den primärt drivande, fast kopplad till kraftförsörjningen, och bakaxeln "länkad" via hydrokopplingen, vilket gör att den inte kan överföra samma vridmoment som framaxeln, och det blir alltid mer hjulspinn fram. detta system har också en inbyggd tröghet och ökar förbrukning och däckslitage.
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Framnäsmannen

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 343
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Bärgarkungen
    • Visa profil
Framnäsmannen
SV: 2WD - varför?
« Svar #34 skrivet: 26 november 2011 kl. 23:29:07 »
Citat från: Oskar P skrivet 26 november 2011 kl. 23:18:02
det är skillnad på olika fördelningslådors uppbyggnad, på min audi har jag t.ex. torsendifferential som fördelar kraften mellan fram och bak, den fungerar ju ungefär som en öppen differential tills det börjar slira, då skickar den fortfarande kraft till axeln som har mest fäste, dock inte mer än 3gånger den kraften som går till axeln med minst fäste. lyfter jag upp höger bakhjul t.ex. så går all kraft dit och torsendifferentialen funkar som en helt öppen differential.
den här bilen ger alltså inget extra däckslitage och ökningen i förbrukning består ENDAST av att det är mer roterande komponenter med friktionsförluster, samt den extra vikten.

en chevapickup har samma typ av system som på en ATV, ständig bakhjulsdrift, med inkopplingsbar framhjulsdrift.
framaxeln står då helt still vid 2wd (frihjulsnav)
och lägger man i 4wd så är fram&bakaxel mekaniskt stumt förbundna med varann. 100% av kraften kan alltså gå till valfri axel. detta system ger slitage när man svänger på hårdare underlag, dock blir slitaget fördelat mellan fram och bakaxel, och lägger man ur framhjulsdriften blir det ju fortfarande slitage, fast endast på bakaxeln, för motorns vridmoment ska ju på något sätt ta sig ner till marken, ellerhur?
så med fördelningslådan låst fördelas vridmomentet, dock är det såklart inte meningen att köra så på hårda underlag, men på vintern när det var snö/modd så körde jag med låst fördelning även på vägen.
sen finns det fördelningslådor med vanlig öppen differential med spärrfunktion, det beter sig ju som quattro fast utan möjlighet till att ge kraft till axeln med fäste, och så finns det vissa tillverkare som har öppen differential med diffbromsfunktion, som dessutom är spärrbar. (toyota landcruiser) där är det som en "4wd light" vid vanlig körning, axlarna tillåts ju att snurra olika fort, men differentialen vill gärna motverka detta och viss "brytning" uppstår, detta system ökar förbrukningen och effektförlusterna, då man ju inte kan lägga ur framhjulsdriften vid körning på barmark.
volvons viskokoppling bygger på lite av den principen med, fast där är det ingen mittdifferential med i spelet, endast en hydrokoppling mellan fram&bakaxeln, där framaxeln är den primärt drivande, fast kopplad till kraftförsörjningen, och bakaxeln "länkad" via hydrokopplingen, vilket gör att den inte kan överföra samma vridmoment som framaxeln, och det blir alltid mer hjulspinn fram. detta system har också en inbyggd tröghet och ökar förbrukning och däckslitage.
()p
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander 800 Max Ltd -10
PVPJTGB 9031 -63

Ski-Doo på vintern, Sea-Doo på sjön, borde det inte heta Wood-Doo i skogen då?

Utloggad Rickard Marklund

  • Ägare av forumet
  • Administratör
  • *****
  • Antal inlägg: 2538
  • Total likes: 162
  • Kön: Man
    • Visa profil
Rickard Marklund
SV: 2WD - varför?
« Svar #35 skrivet: 26 november 2011 kl. 23:51:13 »
Citat från: slangklämman skrivet 26 november 2011 kl. 23:00:32
ehh va?
hävdar fö fortfarande att man ska åka med 4by4 i skogen då det sliter som fan att först köra fast och stå och spinna sen lägga i 4, jäkligt lätt att dra på direkt och så pang diff , drivaxel. tror det är det största misstaget vid seriös offroadåka. men jag tror våran ägare av atv forum mest åker på vägen och inte i skogen för då skulle han veta "tänka" annorlunda  :whip: :headbang:

Om jag inte missminner mig har jag skrivit att man skall ha 4wd om man åker i terräng, eller på snö, eller på andra ställen där man behöver eller kan behöva 4wd.
I de allra flesta fall, typ 90% av tiden, behöver man inte 4wd, oavsett vilken typ av körning man har.
Och då talar jag om "gemene man" som kör lite överallt = det behövs oftast inte 4 wd (vintern borträknad).

Jag talar alltså inte om Stockholmaren som tar fyrhjulingen på släp till ett surhål och kör skiten ur maskinen på en förmiddag.  ;)


Och ja, jag kör mestadels på väg, då jag har en vägregistrerad fyrhjuling, och det rent allmänt är förbjudet att köra i terräng, här i Piteå finns det dessutom inte underlag nog för att iordningställa speciella körfält där man kan "terrängköra" mot betalning.
Visst händer det att jag kör i terräng, men mest i nyttotrafik, då det finns behov, och önskemål från markägare, (snöskoter)-förening - eller liknande.
« Senast ändrad: 27 november 2011 kl. 00:13:10 av Rickard Marklund »
Anmäl till moderator   Loggat
ATV-fantast som köpte första landsvägsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijägare" www.energibutiken.se
Driver offerttjänst för värmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför Piteå.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Övrigt »
  • Ämne: 2WD - varför?
 


Online just nu.

583 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
kenthas, Lars66, MrMustang65,
Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info